شصت و ششمین جشن منتظران ظهور در مسجد اسلامیه زنجان

مسجد اسلامیه زنجان، مسجدی که جشن‌های نیمه شعبان را از سال ۱۳۳۸ بدون یکسال وقفه اجرا کرده و امسال نیز برای شصت و ششمین بار این جشن بزرگ را همراه با نورافشانی آسمان شنبه ۵ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد اسلامیه زنجان در سال ۱۳۳۳ توسط یک واقف و با همراهی حاج شیخ منصور محاوره ای در زنجان ساخته شد این مسجد در ابتدا به صورت تکیه اداره می شد و چهل ستون در داخل ان کار گذاشته شده بود ولی در سال ۱۳۷۳ به دلیل فرسودگی، خاکبرداری و از نو ساخته شد.

این مسجد ۲۴۰ مترمربع مساحت دارد و شامل بخش هایی همچون شبستان خواهران، کتابخانه، کانون فرهنگی و هنری با نام ائمه اطهار(ع) و پایگاه مقاومت بسبج است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری ائمه اطهار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: مرحوم حاج شیخ منصور محاوره ای به عنوان بانی این مسجد، که در مقابل ورودی مرقد مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان به خاک سپرده شده است بنیانگذار جشن های نیمه شعبان از سال ۱۳۳۸ در این مسجد بوده است.

شصت و ششمین جشن منتظران ظهور در مسجد اسلامیه زنجان

سیدرضا حسینی با بیان اینکه جشن های نیمه شعبان حتی در اوج انقلاب و مخالفت های رژیم پهلوی در این مسجد برپا می شد، گفت: حتی چندین بار شیخ منصور توسط نیروهای ساواک برای برگزاری این جشن ها تهدید شد ولی ایشان در برابر این تهدیدها مقاومت کرده و اجازه ندادند حتی یکبار هم این جشن در مسجد برپا نشود.

حسینی به برپایی جشن نیمه شعبان از سال ۱۳۳۸ در این مسجد تاکنون خبر داد و گفت: امسال برای شصت و ششمین بار این جشن را در مسجد برپا خواهیم کرد و حتی در سال های پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی برگزاری این جشن متوقف نشد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با روز نیمه شعبان با همراهی اهالی، کوچه مسجد منتهی به خیابان ۱۷ شهریور با ریسه های رنگی و جراغ تزیین می شود، افزود: این جشن به صورت مردمی و خودجوش بدون کمک نهادها اجرا می شود.

شصت و ششمین جشن منتظران ظهور در مسجد اسلامیه زنجان

حسینی ادامه داد: بعد از مرحوم شیخ منصور، مدیریت مسجد اسلامیه توسط فرزند ایشان حاج اصغر محاوره ای انجام می شود و در حال حاضر با تاسیس کانون فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج جشن های نیمه شعبان توسط بچه های مسجدی برپا و مدیریت می شود.

وی با یادآوری اینکه امسال نیز جشن نیمه شعبان شنبه ۵ اسفندماه مصادف با شب نیمه شعبان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و با سخنرانی حجت الاسلام نظری و حجت الاسلام یوسف مصطفوی با موضوعات فضیلت نیمه شعبان و انتخابات در مسجد برپا می شود، تصریح کرد: مادحین اهل بیت عصمت و طهارت حاج ولی اله کلامی، حسین نظری، شبیری، مرادخانی و واسعی در این مراسم مولودی خوانی خواهند کرد.

شصت و ششمین جشن منتظران ظهور در مسجد اسلامیه زنجان

شصت و ششمین جشن منتظران ظهور در مسجد اسلامیه زنجان

کد خبر 1751238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha