حضور در انتخابات حق سیاسی و ملی هر ایرانی است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حضور در انتخابات دفاع از حق ملی و سیاسی است؛ گفت؛ کسی که ایران قوی می‌خواهد باید در انتخابات حضور پررنگ داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در بخشی از خطبه اول نمازجمعه(۴ اسفند) با اشاره به آیه ۸۰ سوره اسراء؛ آن را دعای انبیای الهی خواند و تاکید کرد: این دعا را به ویژه این روزها زیاد باید خواند زیرا فضای تبلیغات انتخاباتی ممکن است ما را به سمتی ببرد که رضای خداوند در آن نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: این آیه سه اصل رستگاری و رضایت خداوند را روشن می‌کند که اولین آن ورود صادقانه در هر کاری و ایستادگی و مقاومت در راهی است که ممکن است مورد هجمه قرار بگیرد و در آن به انسان توهین و جسارت شود.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی، دینداری واقعی افراد بسته به صداقت و امانتداری است؛ امانت را صدقِ فعلی دانست و در ادامه گفت: موضوع بعدی در این آیه خروج صادقانه از کارها و در نهایت؛ تکیه و توجه به خداوند و کمک خواستن از او و از انبیا و اولیا و صالحان است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به بزرگداشت ملاهادی سبزواری و روز تربیتی اشاره و تصریح کرد: تربیت اسلامی موضوع مهمی است که خانواده و مدرسه باید به آن توجه داشته باشند که فرزندان می‌توانند باقیات‌الصالحات و منشأ تحولات نیک در جامعه باشند و معلم خوب و باانگیزه و وظیفه‌شناس باید تربیت اسلامی را در دستور کار قرار دهد که خیلی از مشکلات نتیجه جدی نگرفتن این امر است.

وی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: امام زمان عجل‌الله تعالی امید مظلومان و مستضعفان و محرومان جهان است که به مقررات ظالمانه جهان پایان می‌دهد در حالیکه امروز حق وتو در اختیار ظالمانه‌ترین رژیم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با قدردانی از صدا و سیما به جهت ایجاد بستر تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و حضور در انتخابات را وظیفه الهی برای دفاع از احکام اسلام و ادای دین به شهدا دانست.

وی ادامه داد: علاوه بر تکلیف، حضور برای حق است و باید از این حق سیاسی و ملی استفاده کرد و کسی که ایران قوی می‌خواهد باید در انتخابات حضور پررنگ داشته باشد که انسجام ملی را رقم می‌زند و از بُعد بین‌المللی، پشتیبانی از نظام است ضمن آنکه خبرگان دارای جایگاه وزین و ماموریت حساس است و مجلس شورای اسلامی هم در رابطه با پیشرفت کشور مسئولیت حساسی دارد.

امام جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه معیارهای اصلح در فرمایشات امامین انقلاب به خوبی تبیین شده و انتخاب اصلح در سه بخش قابل تبیین است؛ تاکید کرد: کسانی اصلح هستند که توان و آگاهی و بصیرت و تخصص و شناخت کافی و وافی از مسائل کلان کشور و استان و شهر داشته باشند.

وی اعتقاد به ایستادن در برابر دشمنان و نشان دادن این اعتقاد در عمل و رفتار؛ رعایت اخلاق و التزام عملی به دستورات اسلامی و فرامین رهبری و حفظ خون شهدا را از دیگر ویژگی‌های اصلح برشمرد و گفت: اصلح باید نسبت به وظایف نمایندگی مجلس کامل عمل کند و اگر به بیش از آن ورود کند، حتماً اصلح نیست از جمله کسانی که در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند؛ چرا در مجلس که عصاره فضایل ملت و کشور است باید این اتفاق بیفتد؟

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی مردم محوری و پرهیز از توجه به منافع شخصی و حزبی و جناحی، ساده زیستی و حرکت در چهارچوب اختیارات را از دیگر معیارهای اصلح عنوان و بیان کرد: علاوه بر توجه به معیارهای اصلح، باید از گرایش‌های قومی و جغرافیایی و جناحی پرهیز و خدا را بر انتخاب خود حاکم کنیم و مراقب باشیم رای ما سرنوشت ساز است و تحت تاثیر تبلیغاتی که گاهی مخرب است؛ قرار نگیریم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به جای گفتن از قابلیت‌ها و صلاحیت‌های خود، بر خلاف قانون دیگران را تخریب می‌کنند؛ نمی‌توانند مدعی اصلح باشند زیرا انتخابات، صحنه عرضه توانمندی‌ها و لیاقت‌ها و ظرفیت کاندیداها است لذا نه خود آنان و نه هواداران حق تخریب دیگران را ندارند.

کد خبر 1751325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha