حضور در انتخابات مستند به آیات قرآنی است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت:حضور در انتخابات مستند به آیات قرآنی است وهر متدینی باید به عنوان تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان‌های تهران،حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه های نماز جمعه امروز طی سخنانی با اشاره به جنگ غزه گفت: بیش از ۴ ماه است، که مردم در غزه با آتش و خون دست و پنجه نرم می کنند و وحشی های روزگار بر کشتار و جنایت خود پافشاری می کنند.
وی با بیان اینکه همه می دانند، علیرغم این جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون در برابر عزم و اراده و استقامت این ملت بی دفاع شکست خورده است،افزود:   متاسفانه عمق جنایات بسیار بالا است و از آن طرف بی تفاوتی مجامع جهانی به ویژه کشورهای اسلامی که مایه ننگ اسلام هستند، دردآور است.
امام جمعه موقت ورامین گفت: دردآور اینکه وقتی مبارزان یمنی از ورود کشتی ها برای تامین نیازهای رژیم غاصب صهیونیست جلوگیری می کنند، کشورهای مدعی اسلامی گری در همدستی با غربی ها به مقابله با این غیورمردان می پردازند.
خطیب جمعه ورامین از نورافشانی و دعای فرج و ندای لبیک یا مهدی و ابراز سرور در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: احیای نیمه شعبان هم از سنتهای بسیار مهم است،قدر احیا نیمه شعبان را بدانیم، در مسجد صاحب الزمان(عج) هم از ۱۲ شب احیا برگزار است.
حجت الاسلام محمودی از برگزاری جشن ها و ایستگاه های صلواتی در روز نیمه شعبان خبر داد و افزود: مراسم شادپیمایی عصر روز نیمه شعبان را در شهرستان ورامین نیز خواهیم داشت.
وی از نامزدهای انتخاباتی خواست، در شب و روز نیمه شعبان رنگ و بوی ستادها را امام زمانی کنند.
خطیب جمعه ورامین با اشاره به روز نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان گفت: باید قدردان سربازان گمنام امام زمان باشیم، در همین ۲۲ بهمن که شما آن حماسه را رقم زدید، تیم های جاسوسی و گروه های تخریبی برنامه ها داشتند، که سربازان گمنام اجازه ندادند. 

امام جمعه موقت ورامین به برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان  جمعه هفته آینده اشاره کرد و گفت: هر شهروند حق دارد در سرنوشت خود سهیم باشید، از سویی شرکت در انتخابات تکلیف است، هر متدینی باید به عنوان تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کند.
وی گفت: حضور در انتخابات مستند به آیات قرآنی است،باید با حضور در انتخابات و افزایش مشارکت نظام اسلامی را حمایت کرد، حضور در انتخابات مصداق ان تنصرالله ینصرکم است، ما اساس نظام اسلامی و اقتدار اسلامی را باید تقویت کنیم، البته انتقادات و گلایه ها سر جای خود است.
حجت الاسلام محمودی با تاکید بر انتخاب افراد شایسته و اصلح گفت: باید برای رای و انتخاب خود حجت شرعی داشته باشیم، بدانیم با این رای در تمام اعمال آن فرد منتخب شریک می شویم، لذا باید در رای دادن و انتخاب نیز دقت لازم صورت گیرد.
وی رعایت اخلاق در انتخابات خصوصا تبلیغات انتخاباتی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت:اتهام،غیبت و سیاه نمایی جایز نیست و خدای ناکرده برای دیگران خودمان را گرفتار گناه نکنیم.
حجت الاسلام محمودی در پایان با بیان این که نهاد نماز جمعه از همه کاندیداها به خاطر حضور در صحنه تشکر می کند، افزود: از همه کاندیداها متشکریم، اما از کسی حمایت نمی کنیم، به رای مردم احترام می گذاریم، مردم با بررسی سوابق و عملکرد افراد و تحقیق و مشورت رای می دهند.

کد خبر 1751333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha