مناظرات کاندیداهای انتخاباتی به تشخیص مردم در انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند

امام جمعه مارگون ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیمای استان جهت به تصویر کشاندن مناظرات کاندیداهای انتخابات، گفت: مناظرات و ایده‌های کاندیداها در تلویزیون ضمن ایجاد رقابت سالم، باعث مشارکت و به تشخیص مردم در انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با راه‌های کسب اخلاق حسنه دانست و اظهار کرد: جبرئیل نزد رسول خدا آمد و عرضه داشت «ای پیغمبر، خدا به تو فرمان می‌دهد که اخلاق حسنه داشته باشی»، پیغمبری که دارای تمام کمالات اخلاقی، معنوی و نفسانی است و خداوند متعال در وصف او می‌فرماید«إِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٖ».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: این خطاب جبرئیل به پیغمبر از سوی خدا در واقع خطاب به امت پیغمبر است که باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: پیغمبر اعظم (ص) فرمود: «جبرئیل از خدا بپرس چه کنم؟ صاحب خلق عظیم شوم، جبرئیل رفت و برگشت و عرضه داشت یا رسول الله خداوند متعال می‌فرماید: «سه کار انجام بده نخست «صِلْ مَن قَطَعَکَ» اولین راه کسب اخلاق حسنه این است که اگر کسی با تو قطع رابطه کرد،شما با او رابطه داشته باش».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: در حدیث داریم کمترین صدقه که باعث می‌شود ثروت انسان زیاد شود، سلام کردن است.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: کسی که با ما قطع رابطه کرد باید با او رابطه برقرار کنیم و این وصل کردن ارتباط یکی از راه‌های کسب اخلاق حسنه است.

وی دومین راه کسب اخلاق حسنه را «وَ اعْفُ عَمّنْ ظَلَمَکَ» دانست و افزود: «اگر کسی در حق تو بدی کرد او را عفو کن»، قرار نیست هر کس به ما بدی کرد پاسخ او را با بدی بدهیم، کسی که بدی می‌کند ظلم می‌کند، قطعاً یک روزی این ظلم یقه او را خواهد گرفت.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: اما وظیفه مسلمانان و متدینین این است که در مقابل بدی کردن دیگران، خوبی و بخشش داشته باشند.

خطیب نماز جمعه مارگون با بیان اینکه حضرت یوسف (ع) این همه برادرانش در حق او بدی کردند اما او همه آنها را بخشید، اظهار کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم، خواهیم دید که به پیغمبر اسلام خیلی جسارت کردند، بدی کردند، دندان پیغمبر را شکستند، به او نستجیر بالله ساحر و مجنون می‌گفتند، اما پیامبر گرامی اسلام (ص) همه آنها را بخشید و آن چیزی که خدا فرمود: ای پیغمبر «خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ» محقق شد.

وی سومین راه کسب اخلاق حسنه را «و إعْطاءُ مَن حَرمَکَ»دانست و تاکید کرد:« اگر تو را محروم کردند تو عطا کن و آنها را محروم نساز ».

حجت الاسلام خواجه پور افزود: اگر او تو را دعوت نکرد، تو او را دعوت کن، خدا به پیغمبر می‌فرماید:«الصَّفْحَ الْجَمِیلَ» یعنی اینکه خطای طرف را به روی او نیاوری و در حقیقت تغافل کنید».

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: هیچ کس به اندازه خود انسان آسیب‌های زندگیش را نمی‌شناسد، ضمن اینکه آسیب‌های زندگی قند و چربی خون و فشار خون نیست که با آزمایش به دست آید.

وی یادآور شد: بعضی‌ها می‌دانند در نماز کاهل هستند، مواظب زبانشان نیستند، مواظب چشمانشان نیستند و ممکن است چند آسیب در زندگی این گونه افراد باشد.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: انسان مومن و متدین نماز شب خوان که گناه نمی‌کند، شراب نمی‌خورد، اهل قتل نمی‌شود، اهل فساد و فحشا نمی‌شود، ‌ولی ممکن است در زندگی اش غیبت کند، در زندگی خود اهل تمسخر باشد، ولی خوشا به حال کسی که با امام خود عهد کند که آسیب‌های زندگیش را از بین ببرد.

خطیب نماز جمعه مارگون با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم به دستورات الهی عمل کنیم و اجازه ندهیم غیبت، دروغ و تهمت در زندگی ایجاد شود، اظهار کرد: سعی کنیم به دنبال برطرف کردن آسیب‌های زندگی و اجتماعی باشیم، نه فقط به دنبال آسیب شناسی؛ بلکه برای آسیب زدایی تلاش کنیم و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی نجات دهیم.

 وی در خطبه دوم نماز جمعه مارگون ضمن تبریک ولادت حضرت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام و همچنین روز سربازان گمنام، گفت: امروز وظیفه ما در قبال امام زمان(عج) خودسازی و تهذیب نفس است تا بتوانیم زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: امروز باید فضایی را ایجاد کرد تا حجتمان بیاید و با گناه، فحشا و منکرات، با بی‌حجابی و نمک پاشیدن به زخم امام زمان(عج) نمی‌توان فضا و زمینه ظهور را برای آن حضرت فراهم کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: «با تقوا کسب کردن و با مدیریت کردن نفس و با عمل صالح می‌توان زمینه ظهور آقا حجت بن الحسن العسکری علیه السلام را فراهم کرد».

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در پی آسایش و آرامش این ملت خداپسندانه و خالصانه تلاش می‌کنند سربازان واقعی امام زمان (عج) هستند، همان سربازانی که ریگی‌ها و روح الله زم‌ها  و وطن فروش هایی که حاضر بودند تمام اطلاعات کشورشان را به معاندان و دشمنان این نظام و انقلاب بدهند را به سزای عملشان رساندند.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) انسان‌های مخلص، فداکار و شجاعی هستند که برای امنیت درونی و برونی کشور جانشان را فدا می‌کنند و کسانی که حاضر نیستند دست متجاوزان به روی این نظام، کشور و انقلاب دراز شود،.

خطیب نماز جمعه مارگون با اشاره به اینکه کسانی که حاضر نیستند یک لحظه در قبال معاندان و تجاوزگران به این کشور، سکوت اختیار کنند سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند، بیان کرد: این افراد با تبعیت از ولایت و با عشق به امام زمان (عج)، امنیت را در کشور به وجود می‌آورند تا مردم بتوانند با آرامش، آسایش و عبادت با خدا زمینه ظهور (عج) را فراهم کنند.

وی مسئله انتخابات را یادآور شد و اظهار کرد: انتخابات مسئله بسیار مهم و سرنوشت سازی است و همه ما باید به این مسئله اهتمام بورزیم.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه رای و انتخاب مردم باعث سرنگون کردن رژیم پهلوی و به وجود آوردن انقلاب اسلامی شد، ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی باید با رای خود سرنوشت کشور را رقم بزنند.

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه اگر انتخاب نکردیم بیگانگان برای ما انتخاب و برای سرنوشت کشور ما تصمیم گیری می‌کنند، افزود: با رای مردم و رهبریت حضرت امام خمینی (ره) رژیم ۵۷ ساله برای همیشه از صحنه روزگار خارج شد و حکومت اسلامی به وجود آمد که انشاالله این حکومت به حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه همه تلاش دشمنان برای این است که مردم را از حضور پای صندوق‌های رای باز دارند، گفت: امروز چشم تمام دنیا به ایران دوخته شده و دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم از سرنوشت کشورشان منصرف شوند.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با چهار مولفه یعنی «رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری» در ایام انتخابات تاکید داشتند، افزود: ما وظیفه داریم به خواسته‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و اگر پای صندوق‌های رای نرویم، دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند، مثل کشور یوگسلاوی که در رفاه به سر می‌بردند اما غربی‌ها از جمله آمریکا به جان آنها افتاد و با فتنه انگیزی فضایی را ایجاد کرد که آنهایی که در رفاه بودند تحت تاثیر القائات دشمن قرار بگیرند و کشورشان را تضعیف کنند و کار آنها به جایی رسید که بمباران شدند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اگرچه دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ۴۵ سال به دنبال تضعیف و تخریب این نظام هستند، اما ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی مستحکم پشت نظام و انقلاب ایستادند و با تمام وجود از نظام و انقلابشان دفاع می‌کنند.

وی راه خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایستادن پشت نظام، انقلاب و حضور در صحنه‌های ملی و مذهبی است، یادآور شد: همه مردم ۱۱ اسفند انشاالله باید با حضور باشکوه خود پای صندوق های اخذ رأی تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی و مشت محکمی به دهان آنها بزنند .

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیمای استان جهت به تصویر کشاندن مناظرات کاندیداهای انتخاباتی که به عدالت رفتار کرده، خاطرنشان کرد: مناظرات و ایده‌های کاندیداها در تلویزیون ضمن ایجاد رقابت سالم، باعث مشارکت و به تشخیص مردم در انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار امیدواری کرد این حرکت صدا و سیما در انتخابات سال‌های آتی هم ادامه پیدا کند تا نامزدهای انتخاباتی بتوانند ایده‌ها، انگیزه‌ها و اهداف خود را به رفتن در مجلس تبیین کنند.

کد خبر 1751344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha