تصاویر ضد اسلامی بر دیوار مسجد جامع استکهلم سوئد

افراد ناشناس بر در و دیوار مسجد جامع استکهلم، تصاویر صلیب شکسته کشیده و شعارهای نژادپرستانه نوشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جورنال۲۴، منابع رسانه ای سوئدی اعلام کردند: افراد ناشناس با استفاده از تصاویر گرافیتی نژادپرستانه همراه با نمادهای «نازی»، بر روی دیوارهای مسجد جامع استکهلم در پایتخت سوئد شعارهایی مبنی بر تحریک به قتل مسلمانان نوشتند.

تصاویر زیادی از این اقدام اهانت آمیز منتشر شده است که نشان می‌دهد، تصویر صلیب شکسته روی در چوبی مسجد کشیده شده و شعارهایی برای کشتار مسلمانان نوشته شده است.

افراد ناشناس همچنین پنجره‌های مسجد را شکسته‌اند و در شعارهای خود خواستار ترک سوئد توسط مسلمانان شده‌اند.

صفحه فیسبوک این مسجد با انتشار بیانیه‌ای تصاویری از این حادثه را منتشر کرد و در مورد تشدید سخنان نفرت انگیز به طور کلی و اسلام هراسی به طور خاص در سوئد هشدار داد.

در همین راستا، محمود الخلفی، رئیس مرکز اسلامی و مدیر مسجد  در بیانیه‌ای به رسانه‌های محلی تاکید کرد که مدیریت مسجد چهار گزارش در خصوص حملات اخیر به پلیس ارائه کرده است.

وی افزود: تهدید فزاینده علیه شهروندان ما امروز نشان دهنده یک مشکل واقعی اجتماعی است و باید جنایات نفرت علیه مسلمانان و مساجد باید به عنوان مشکلی که دموکراسی در کشور با آن مواجه است، تلقی شود.

مدیر مسجد همچنین از سیاستمداران و مقامات دولتی مربوطه خواست در مورد حفاظت از مساجد برای آزادی مذهبی مسلمانان در کشور تضمین بدهد.

گفتنی است، این مسجد پیش از این نیز مورد حملات مشابهی به ویژه در ماه نوامبر گذشته قرار گرفته بود.

کد خبر 1751418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha