جشن نیمه شعبان در ۱۲ بقعه متبرکه همدان صورت ویژه برگزار می شود

حجت‌الاسلام حسینی، گفت: جشن نیمه شعبان در ۱۲ بقعه متبرکه همدان با برنامه های مختلف و به صورت ویژه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، در گفت‌وگو با  خبرنگار شبستان ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام عصر(عج)  گفت: همزمان با  این ایام در ۱۲ بقعه متبرکه استان همدان جشن به صورت ویژه برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان  از برگزاری جشن های  میلاد امام زمان (عج) در ۳۵ بقعه متبرکه دیگر استان همدان خبر داد و افزود: این جشن ها شامل برنامه های فرهنگی، مدیحه سرایی، و سخنرانی روحانیون، برگزاری غرفه شاد کودکان با حضور هنرمندان مسابقات فرهنگی و تجلیل از نام های مهدی و... است.

وی همچنین به اجرای طرح قرار دوازدهم اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف و رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی در ۱۲ هر ماه  برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: طرح قرار دوازدهم در ایام نیمه شعبان با توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی در بین خانواده های نیازمند شناسایی شده استان  به ارزش هر بسته یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان از محل نیت واقفین و کمک خیرین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در هر شهرستان یک موکب قرار دوازدهم  را در ایام نیمه شعبان دایر می‌کنیم  تصریح کرد: این موکب ها در مرکز شهر در سه حوزه جمع آوری نذورات، ایستگاه صلواتی  و طرح قرار دوازدهم است که از افراد علاقمند در این طرح به عنوان مهدی یار نیز ثبت نام به عمل خواهد آمد  که همکاری لازم را در اجرای بهتر این طرح با اوقاف وامور خیریه داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان  برپایی ایستگاه های صلواتی در بقاع متبرکه، اجرای گروه های تواشیح  در امامزادگان، اطعام دهی  در سه بقعه متبرکه  در شهرستان های همدان، ملایر و نهاوند از محل نیت واقف  را از دیگر برنامه های نیمه شعبان توسط اوقاف و امور خیریه استان همدان برشمرد.

کد خبر 1751437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha