رسانه‌ها در راستای بیان حقایق و واقعیت‌ها قدم بردارند

آل هاشم گفت: رسانه‌ها باید در راستای بیان حقایق و واقعیت‌ها، ایجاد انگیزه و نوید به نسل آینده و جوان، ایجاد و تقویت شهامت و شجاعت و افشای توطئه داخلی و خارجی قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در نشست «نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین و مشارکت حداکثری» با اصحاب رسانه اظهار داشت: مالکان رسانه‌ها حق ندارند به دلیل مالکیت، عامل اشاعه گناه و منکر باشد، چراکه نقش منفی به حدی است که حیات اجتماعی را تهدید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته رسانه‌ها، توجه به حقیقت و واقعیت‌های جوامع و افراد است که باید در راستای بهبود و ساماندهی آن تلاش کنند.

آل هاشم افزود: رسانه‌ها باید از دروغ‌گویی، اغراق، درگیری حقایق و جانبداری به ناحق بپرهیزند، اگرچه این موضوعات بسیار سخت است، اما می‌تواند در درازمدت گرایش اساسی به حقایق و رعایت این نکات اخلاق رسانه‌ای تحقق پیدا کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رسانه‌ها باید در راستای بیان حقایق و واقعیت‌ها، ایجاد انگیزه و نوید به نسل آینده و جوان، ایجاد و تقویت شهامت و شجاعت و افشای توطئه داخلی و خارجی قدم بردارند.

وی تصریح کرد: دوری از دروغ و تحریف حقایق، دوری از اشاعه و پخش منکرات، دوری از ترویج باطل، اجتناب از جنگ‌های روانی داخلی، تفرقه و جدایی بین افراد و گروه‌ها و خودداری از طرح مسائل نژادی از دیگر وظایف رسانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: رسانه‌ها رکن مهمی از مردم‌سالاری جامعه هستند و باید در راستای تهییج و تبلیغ برای حضور انتخابات همچنین آگاهی‌بخشی و ایجاد شفافیت و جلوگیری از شایعات اقدامات به‌موقعی انجام دهند.

وی افزود: شرکت در انتخابات حق و تکلیف است و هر شهروند باید سرنوشت کشور خود را در قالب انتخابات رقم بزند. هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را از حق خود بازدارد؛ در این راستا ایجاد احساس وظیفه نسبت به مشارکت در انتخابات، وظیفه مهم مجاهدان تبیین است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش دشمنان برای حضور کمرنگ مردم پای صندوق های رای خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات موجب ارتقای ضریب امنیتی، امنیت‌ساز و اقتدارآفرین بوده و انتخابات نماد احساس مسئولیت و تقویت بنای امنیتی کشور است.

کد خبر 1751542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha