مهدویت، بخش فاخر فرهنگ اسلامی است

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مهدویت، بخش فاخر فرهنگ اسلامی است، گفت: فرهنگ مهدویت به معنای مقاومت در برابر فرهنگ کفر و استکبار و ناامید نشدن است و پذیرش کدخدایی قلدران عالم هرگز با فرهنگ مهدویت قابل جمع نیست.

حجت الاسلام محمد مختاری-امام جمعه موقت بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت: اباصالح به معنای پدر صالح و پدر اصل وجود انسان است.

وی در ادامه بیان کرد: امام زمان(عج) اساس وجود انسان های صالح است که در قرآن وعده حاکمیت آنان بر زمین در آخر الزمان داده شده است به همین دلیل به ایشان لقب اباصالح داده شده است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه منتظر واقعی سه ویژگی اصلی دارد، افزود: اولین ویژگی ایمان و یقین به معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و دومین ویژگی طهارت باطن از تعلقات غیر خدایی و مادی و تهذیب نفس و آزادی و آزادگی ذهن و دل از نفس و شیطان و جاذبه‌های کاذب دنیوی است.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: سومین ویژگی منتظر واقعی بحث آمادگی کامل برای عبودیت و فداکاری و جهاد و شهادت در راه حاکمیت الله و نجات بندگان خدا است.

 وی با اشاره به اینکه مهدویت بخش فاخر و پایانی فرهنگ اسلامی است، افزود: نظام اسلامی امروز سنگر اسلام است و انتخابات یکی از عوامل مهم تقویت نظام اسلامی محسوب می شود لذا انتخابات تقویت جریان زمینه ساز ظهور است.

 امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: اساسا فرهنگ مهدویت به معنای مقاومت در برابر فرهنگ کفر و استکبار و نا امید نشدن است و باور به اینکه پایان شب سیه سفید است.

وی در پایان گفت: نقطه مقابل مقاومت، تسلیم و وادادگی در برابر فرهنگ مادی و استکباری است و پذیرش کدخدایی قلدران عالم هرگز با فرهنگ مهدویت قابل جمع نیست.

کد خبر 1751587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha