داوطلبان انتخابات تقوای فردی و سیاسی را راعایت کنند

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه عرصه انتخابات یک عرصه لغزنده و پر خطری است، گفت: داوطلبان و هم هواداران، تقوای فردی، تقوای اجتماعی و تقوای سیاسی را در این عرصه رعایت کنند که خدای نکرده منجر به لغزندگی و سقوط نشوند.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مسائل مورد تاکید در دین مبین اسلام، مسئله تعاون و مشارکت اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: خداوند تبارک و تعالی، انسان‌ها را دعوت می‌کند به مشارکت و تعاون در کارهای خیر و پرهیز از تفرقه و می‌فرماید که واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقه، این مسئله در دین اسلام مورد تاکید است.

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: در کنار این مسئله، اسلام به شدت با مسئله رهبانیت و گوشه نشینی مخالف است و خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم تغییر سرنوشت ملت‌ها را به خود افراد جامعه سپرده است و پیشرفت‌ها و خسران‌ها و عقب ماندگی ها بستگی به تصمیم جمعی مردم دارد.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه عرصه انتخابات یک عرصه لغزنده و پر خطری است، افزود: اگر دقت نکنیم و هم داوطلبان و هم هواداران، تقوای فردی، تقوای اجتماعی و تقوای سیاسی را در این عرصه رعایت کنند که خدایی نکرده منجر به لغزندگی و سقوط نشوند.

حجت الاسلام زارعی در ادامه عنوان کرد: عدم رعایت تقوا بزرگترین و پر مسئولیت‌ترین حق یعنی حق الناس را به دنبال دارد و بهترین راه برای کسب تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی در عرصه انتخابات، تواصی به حق است.

وی در پایان بیان داشت: مشارکت مردم و تواصی به حق در عرصه انتخابات خود زمینه تحقق تقوای اجتماعی و سیاسی می شود.

کد خبر 1751588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha