شب نیمه شعبان قراری برای دل‌های بی‌قرار ظهور

شب نیمه شعبان که مصادف با شب ولادت با سعادت امام زمان (عج) است پس از شب قدر، برترین شب ها است و آنچنان در روایات به فضیلت های نیمه شعبان و شب زنده داری آن سفارش بسیار شده است.

 خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛ شب نیمه شعبان که مصادف با شب ولادت با سعادت امام زمان (عج) است پس از شب قدر، برترین شب ها است و آنچنان در روایات به فضیلت های نیمه شعبان و شب زنده داری آن سفارش بسیار شده است که در جایی رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند:؛ «یکی از برجسته‌ ترین خصوصیّات ماه شعبان مسئله‌ی ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) است. برجستگی این روز و شب با این ولادت بزرگ بسیار بیشتر و مضاعف شده است. البتّه شب نیمه‌ی شعبان شب مبارکی است، شب دعا است، شب مناجات است، گفته شده است که از موارد لیلة القدر است، لکن با این ولادت همه‌ی اینها مضاعف می شود».

همزمان با شب نیمه شعبان تعدادی از مساجد سطح شهر جیرفت پذیرای شب زنده داران بودند، مسجد امام سجاد (ع) میدان امام خمینی (ره) یکی از این مساجد است که به همت کانون فرهنگی هنری سید الساجدین (ع) میزبان مراسم معنوی احیای نیمه شعبان بود.

یونس میجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، همزمان با شب ولادت امام زمان (عج)، مراسم احیای نیمه شعبان با حضور ۴۰ نفر از دانش آموزان برگزار شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

مدیر کانون فرهنگی هنری سید الساجدین (ع) شهر جیرفت افزود: مراسم معنوی احیای نیمه شعبان ویژه پسران ۹ تا ۱۷ ساله بود که از شب گذشته آغاز شده و ساعت ۸ صبح امروز به پایان رسید.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در مراسم احیای نیمه شعبان، بیان کرد: نذر ظهور و برای سلامتی امام زمان (عج) سوره یاسین به صورت مجلسی توسط نوجوانان تلاوت شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

میجانی ابراز کرد: سخنرانی با موضوع شناخت نوجوانان با جایگاه ولایت و رهبری در جامعه در عصر غیبت امام زمان (عج) و همچنین برکات ظهور برگزار شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

مدیر کانون فرهنگی هنری سید الساجدین (ع) شهر جیرفت مولودی خوانی را یکی از برنامه های این شب عنوان کرد و ادامه داد: مسابقه پرسش و پاسخ با موضوع انتظار و اهدای جوایز از دیگر برنامه های اجرا شده در مراسم معنوی احیای نیمه شعبان بود.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

وی اظهار کرد: در کنار این برنامه ها، سه حلقه معرفی برای دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تشکیل شد و در حلقه معرفتی مقطع ابتدایی یکی از روحانیون درباره شخصیت امام زمان (عج) سخن گفت.

میجانی اضافه کرد: در حلقه های معرفتی مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز روحانیون به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان پاسخ دادند و درباره فلسفه مهدویت بحث و گفتگو کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری سید الساجدین (ع) شهر جیرفت عنوان کرد: ویژه برنامه گپ و گفت آزادی تا آزادی نیز برگزار شد که در این راستا نوع آزادی که غرب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم ایران ارمغان آورده بود و همچنین آزادی که انقلاب اسلامی به مردم ایران هدیه داده است برای بچه ها تبیین شد.

وی یادآور شد: مناجات خوانی، قرائت زیارت عاشورا، برپایی سفره سحری و اقامه نماز جماعت صبح بخش دیگری از برنامه هایی بود که در مراسم معنوی احیای نیمه شعبان برگزار شد.

میجانی خاطرنشان کرد: بچه ها وقتی در گروه های هم سن و سال خود قرار بگیرند راحت تر می توانند دغدغه های خود را بیان کنند و ما برگزاری این مراسم سعی کردیم این فضا را برای بچه ها فراهم کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری سید الساجدین (ع) شهر جیرفت تصریح کرد: هدف اصلی ما از برپایی مراسم معنوی احیای نیمه شعبان، تقویت باورهای دینی کودکان و نوجوانان و برقراری ارتباط قلبی آنها با وجود مقدس امام زمان (عج) بود.

 جشن دخترانه قرار عاشقی با حضور بیش از ۵۰ دانش آموز برگزار شد

طاهره رودباری، گفت: در شب میلاد امام عصر (عج) در قالب مراسم احیای نیمه شعبان، دورهمی ویژه و جشن دخترانه قرار عاشقی در مسجد و تکیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

مدیر موسسه فرهنگی مهدی یاوران منتظر افزود: این دورهمی با حضور ۵۵ نفر از دانش آموزان دختر ۹ تا ۱۷ ساله از ساعت ۲۱ شب گذشته تا ۸ صبح امروز برگزار شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

وی با اشاره به این برنامه های متنوع شاد و معنوی برگزار شد، بیان کرد: یکی از این برنامه ها مولودی خوانی بود که توسط دختران نوجوان اجرا شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

مدیر موسسه فرهنگی مهدی یاوران منتظر ابراز کرد: چهار حلقه معرفتی برای دختران مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برپا شد و فراخور سن و سال آنها سعی کردیم با بیان احادیث اهمیت ظهور و نقش دانش آموزان در زمینه سازی ظهور را برای آنها تبیین کنیم.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های مراسم احیای شب نیمه، آموزش کار گروهی و دسته جمعی بود که در قالب بازی تشکیلاتی آموزش داده شد.

شب نیمه شب قراری برای دلهای بی قرار ظهور

رودباری عنوان کرد: سخنرانی و بیان اهمیت روزه گرفتن در روز نیمه شعبان را برای بچه ها توضیح دادیم.

مدیر موسسه فرهنگی مهدی یاوران منتظر تصریح کرد:هدف برپایی یک دورهمی صمیمانه با دانش آموزان این بود تا بیشتر آن ها را با شخصیت امام زمان (عج)، فرهنگ انتظار و وظایف منتظر آشنا کنیم.

کد خبر 1751599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha