جشن نیمه شعبان در کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی کرمانشاه برگزار شد

حجت الاسلام ایرانی گفت:جشن نیمه شعبان بصورت خود جوش و با حضور جوانان و مردم در کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‌ها دانسته شده است.

براساس این گزارش، گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند. جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‌شود. حجت الاسلام مجید

همچنین، نیمه شعبان از مناسبت‌های مهم و از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود لذا مردم دیندار کشورمان به همین مناسبت اقدام به برگزاری جشن، چراغانی، مولودی‌خوانی و توزیع نذری می‌کنند.

جوانان کانون مساجد با شور و اشتیاق و بصورت خود جوش اقدام به آذین بندی، غبار روبی و برپایی جشن های مختلفی در سطح کانون و مساجد می کنند.

حجت الاسلام مجید ایرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شب و روز نیمه شعبان از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد، گفت: نیمه شعبان به شب پانزدهم ماه شعبان گفته می‌شود، که به آن «لیله البرات» و «لیله الصک» و «لیله المبارکه» و «لیله الرحمه» نیز گفته‌اند و این شب از پرفضیلت‌ترین شب‌ها بعد از شب قدر است.

جشن نیمه شعبان در کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی کرمانشاه برگزار شد

وی خاطر نشان کرد:  از این موقعیت می‌توان، چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.

حجت الاسلام ایرانی تصریح کرد: وظیفه همگانی است که تلاش کنیم و جامعه را به سمت معرفت دینی مهدوی باوری سوق دهیم و نسل جوان باید با توطئه های شبهه آفرین و انحرافات فکری دشمن آشنا شود.

مسئول کانون شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمانشاه افزود:مسال برنامه‌ها پرشورتر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است و تمامی این جشن‌ها به صورت مردمی برگزار می‌شود.

جشن نیمه شعبان در کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی کرمانشاه برگزار شد

وی گفت: جوانان کانون بصورت خودجوش و با شور اشتیاق غیر قابل وصفی اقدام به پیگیری برنامه های جشن های اعیاد شعبانیه کردند و در نهایت برای برگزاری این روز خجسته و مبارک برنامه های متنوع و شادی را تدارک دیدند.

حجت الاسلام ایرانی  اظهار کرد:برگزاری  محفل انس با قرآن، برپایی مسابقات فرهنگی هنری، برگزاری ایستگاه صلواتی ، توزیع شیرینی و شربت ، برگزاری جشن های مختلف از شاخص ترین برنامه های روز نیمه شعبان در سطح کانون است.

جشن نیمه شعبان در کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی کرمانشاه برگزار شد

کد خبر 1751644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha