خلاقیت و ابتکار لازمه جذب مخاطب کودک و نوجوان به مساجد است

شفیعی گفت: خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه لازمه جذب مخاطبان کودک و نوجوان به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی شفیعی» در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری موعود شهر زنوز از توابع شهرستان مرند طی سخنانی با اشاره به نقش مهم مساجد در تربیت دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان اظهار داشت: حضور کودکان، جوانان و نوجوانان در محیط تربیتی مساجد نقش مهمی در رشد فکری و کاهش آسیب های اجتماعی داشته و در این راستا نقش و تکلیف کانون‌های فرهنگی هنری سنگین‌تر است.

شفیعی با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری  و کتابخانه های مسجدی یکی از مهم‌ترین عوامل جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، است که امیدواریم با توسعه این مراکز در مساجد استان شاهد رونق معنوی این اماکن الهی باشیم.

وی تصریح کرد: ماموریت جدی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعال کردن پایگاه فرهنگی و هنری مسجد به واسطه حضور نوجوانان و جوانان انقلابی و مسجدی است و برای رسیدن به این مهم  باید مساجد را برای حضور جوانان و نوجوانان مهیا سازیم و از این ظرفیت برای بودن در کنار نسل جوان استفاده کنیم.

شفیعی همچنین با بیان این‌که خلاقیت و ابتکار عمل مطابق با اقتضائات روز جامعه لازمه جذب مخاطبان کودک و نوجوان به مساجد است، خاطرنشان کرد: شناخت نیازهای مخاطبان نوجوان و جوان،تسلط هرچه بیشتر به فناوری روز، ارائه آموزش‌های کارآمد و تخصصی، سعه صدر و اخلاق خوب در ایجاد فضای مناسب برای حضور حداکثری نسل جدید در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در برهه‌ای که دشمن با تمام ابزارهای علمی، فرهنگی و رسانه‌ای خود در تلاش برای مسموم کردن ذهن کودکان و نوجوانان است، نیازمند نقش‌آفرینی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به واسطه حضور جوانان مومن و مسجدی و انقلابی هستیم.

 همچنین در این مراسم حجت الاسلام سجاد ارزانی، امام جماعت و روحانی شهر زنوز نیز طی سخنانی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و از برکات انقلاب اسلامی توصیف کرده و اظهارداشت: حضورحداکثری مردم بویژه حضور جوانان و نوجوانان پای صندوق های رای  دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید خواهد کرد.

 بنابراین گزارش، این مراسم که همزمان با شب نیمه شعبان برگزار شد با اهدای مجوز کانون فرهنگی هنری موعود نورافشانی و برنامه جشن همراه بود. 

کد خبر 1751808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha