حضور در انتخابات یک عمل عبادی و صالح است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه حضور در انتخابات یک عمل عبادی و صالح است، گفت: رای دادن می تواند عامل مهمی برای تقویت نظام جمهوری اسلامی و حفظ و بقای آن باشد و اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستیم بهترین راه حل حضور در انتخابات است.

حجت الاسلام محسن محمدی- مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری، انتخابات را به عنوان یک عمل صالح معرفی کرده اند.

وی در ادامه بیان کرد: در دین مبین اسلام، اعمالی که مؤمنین به اجرای آن مکلف هستند به دو گونه واجب و مستحب است و هر دو عمل صالح هستند و قرآن کریم، ایمان بدون عمل را یک ایمان ناقص می داند و هر جا صحبت از ایمان شده پشت سر آن بحث عمل صالح نیز آمده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه باید دید که آیا انتخابات جز عمل صالح مستحب است یا عمل صالح واجب، افزود: از آن جایی که در کلام امام راحل بود که حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانند و همه می دانند قطعا یکی از ابزاری که می تواند این نظام را حفظ کند حضور در صحنه به خصوص انتخابات و رای دادن است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت در ادامه گفت: رای دادن می تواند عامل مهمی برای تقویت نظام جمهوری اسلامی و حفظ و بقای آن باشد و اگر از این منظر نگاه کنیم که اوجب واجبات بحث حفظ نظام است پس حضور در انتخابات هم یکی از مباحثی است که در کنار واجبات دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان داشت: اگر نظام جمهوری اسلامی نباشد نماز، روزه و دین جایگاهی نخواهد داشت و باید کاری کنیم که این نظام، نظام جمهوری اسلامی بماند و بهترین کار حضور در انتخابات و رای دادن است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه حضور در انتخابات به معنای نمایش قدرت نظام جمهوری اسلامی است، افزود: انتخابات می تواند یک عمل مستحبی باشد چرا که آثار مستحبی بسیاری را می تواند به دنبال داشته باشد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت اظهار کرد: رشد انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال اخیر نسبت به سایر کشورها چشمگیر بوده و مشکلات اقتصادی وجود دارد و کسی منکر آن نیست و دشمن به دنبال این است تا از راه های مختلف در یک جنگ نابرابر، مردم را از بدنه نظام جمهوری اسلامی دور کند.

وی ادامه داد: حیف است به خاطر رفتار دشمن، عرصه را برای دشمن خالی کنیم و بدانیم که اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستیم بهترین راه حل حضور در انتخابات است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه انتخاب اصلح داشته باشیم و به بهترین ها رای دهیم، افزود: به کسانی رای دهیم که نگاه کلانی دارند و تنگ نظر نیستند و تعهد دارند و خودبین نیستند و حل مشکلات مردم و کشور برای آنان مهم باشد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت در ادامه گفت: شرکت در انتخابات یک عمل عبادی و صالح است و به اندازه جهاد در راه خدا ارزش دارد چرا که دشمن را می ترساند و امیدواریم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز همه مردم شرکت کنند.

وی در پایان عنوان کرد: این برهه حساس ما را آیندگان مطالعه و قضاوت خواهند کرد و باید کاری کنیم که آیندگان از ما به نیکی و اهل بصیرت یاد کنند و اگر رای ندهیم و پایه های نظام سست شود مشکلات و آشوب های بسیاری پیش خواهد آمد و باید هزینه های سنگینی را پس دهیم تا به امنیت و آرامشی که امروز داریم برگردیم.

کد خبر 1751869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha