مشارکت در انتخابات از مصادیق امر جامع قرآن

مشارکت مردم در انتخابات از مصادیق امر جامع قرآن و تکلیفی شرعی است که باید همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، چند روزی بیشتر به زمان برگزاری انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نمانده است، ۱۳۳ نامزد انتخاباتی در این استان به تکاپو افتادند تا از زمان و لحظه های تبلیغات خود برای جذب رای تلاش کنند.

آنچه که در انتخابات پیش رو مهم است مشارکت حداکثری و سرنوشت ساز مردم در پای صندوق های رای است، مشارکتی که مردم باید با حضور خود رقم بزنند تا سرنوشت آینده کشور را تضمین کنند.

در واقع مشارکت در انتخابات از مصادیق امر جامع قرآن است و هم تکلیفی شرعی و هم حقی بزرگ برای آحاد مردم و هم قدرتی الهی برای اهداف الهی است.

جمهوریت و اسلامیت نظام وابسته به انتخابات است

فیلم| سروده حجت الاسلام حسین پناهی؛ امام جمعه شهر دزج در وصف نماز -  خبرگزاری حوزه

 در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات بیان کرد: امامان انقلاب تاکید بر مشارکت مردم را اعلام کرده اند و بیان داشته‌اند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است.

حجت الاسلام اسعد حسین پناهی خاطرنشان کرد: عدم شرکت در انتخابات گناهی سیاسی، اجتماعی و باعث محرومیت از حقی بزرگ و بدون پشتوانه گذاشتن جبهه حق است.

وی خواستار مشارکت مردم در انتخابات شد و گفت: همه باید در این رویداد سیاسی شرکت کنند و موجب یاس و ناامیدی دشمن شوند.

مردم با حضور در پای صندوق رای حماسه آفرینی کنند

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان نیز از مردم سرزمین هنر و فرهنگ برای تجلی خلق حماسه ای بزرگ دعوت کرد تا با حضور در پای صندوق های رای در این انتخابات پیش رو شرکت کنند.

علی اصغر دریایی گفت:مردم کردستان از دیرباز مهد معنای واقعی مشارکت در عرصه های مختلف اجتماعی بوده اند و مهرورزی کردستانی ها بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هر خانواده در سرزمین مجاهدتهای خاموش را یک مجمع فرهنگی دانست و افزود: انتخاب اصلح با حضور حداکثری مردم پشتوانه قوی برای توسعه این استان محق خدمات مضاعف و برکات بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان انتخاب شد

وی با یادآوری حماسه های جاوادن این سرزمین در دفاع از آب، خاک و شرافت میهن خاطرنشان کرد:کردستان در روز جمعه یازدهم اسفند با حضور خویش باری دیگر فرهنگ باهم بودن و برای هم بودن را فارغ از سلایق سیاسی در شعب اخذ رای نشان خواهد داد و به فضل الهی خانه ملت در دوازدهمین دوره خویش شاهد گشایش فصل جدیدی از خدمت برای تعالی کشور و ارتقا معیشت وکسب و کار ملت خواهد بود.

دریایی ،حلاوت یک روز با نشاط انتخاباتی را در کردستان با حضور خانواده هنرمندان،نویسندگان و روزنامه نگاران با اخلاق و متعهد کورد را شیرین پیش بینی و گفت: مجلس برآمده از آرای شصت میلیونی ایران اسلامی تصویری جذاب از همدلی تا رسیدن به قله افتخار و پیشرفت خواهد.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در حال حاضر ۱۳۳ نامزد انتخاباتی در پنج حوزه انتخابیه برای ۶ کرسی رقابت می کنند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار کردستانی نیز واجد شرایط رای در انتخابات هستند.

کد خبر 1751967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha