شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

ترکاشوند گفت: همزمان با ایام انتخابات در راستای جذب مشارکت حداکثری و آگاهی بخشی به مردم جلسات روشنگری با حضور افراد تاثیر گذار و روحانیون در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ملایر برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، فاطمه رحمتی ملایر:

شمارش معکوس برای آفرینش یک حماسه سیاسی دیگر با گام های استوار ملت غیور و همیشه در صحنه ایران آغاز شده است، حماسه ای با عنوان جشن افتخار و مشارکت، جشن امید و شور، جشن  پیروزی ملت ایران و ناامیدی دشمن  جشنی برای  سرنوشت با حضور در پای صندوق‌های رای  برای ملتی که می آیند تا حرف خود را به گوش تمام جهانیان برسانند.

شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

شهرستان ملایر نیز در این روزها چهره ای کاملا انتخاباتی به خود گرفته و در روزهای پایانی تبلیغات کاندیدهای انتخاباتی نیز با بیان دیدگاه ها و اهداف خود مردم را برای حضوری پر شور در انتخابات ۱۱ اسفند ماه دعوت می‌کنند.

 با توجه به اینکه  رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را شاخص مهم نظام برای کورکردن چشم دشمنان و فرصتی برای تجدید قوای نظام اسلامی می‌دانند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز با برگزاری برنامه های مختلف نقش خود را  در زمینه مشارکت حداکثری مردم فراهم کرده اند.

شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

با توجه به اینکه حرکت انقلاب اسلامی و پیروزی آن که تحقق آرزوی انبیا و اولیای الهی بود با محوریت مساجد پیش رفته تا به امروز نیز مساجد نقش محوری خود را در عرصه های مختلف حفظ کرده‌اند.

در این میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز به عنوان  پایگاه تقویت بنیه فکری و فرهنگی در جامعه اسلامی فعالیت‌های مستمر خود را درطول سال به ویژه ایام مناسبت های ملی و مذهبی  به صورت پویا دارند.

با توجه به اینکه یکی از مظاهر اینکه مردم پشت سر نظام و انقلاب هستند، موضوع انتخابات است و دشمن می‌خواهد انتخابات را کم‌رونق کند تا بگوید مردم پای انقلاب نیستند با توجه به اینکه کانون‌های مساجد یکی از ارزشمندترین و پرظرفیت‌ترین حلقه های میانی مردم محسوب می شوند که در کشور موج آفرین هستند کانون های فرهنگی و هنری مساجد ملایر نیز در این ایام فعالیتهای گسترده ای را در راستای شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم برای خلق این حماسه بزرگ داشته اند.

شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

جعفر ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، با بیان اینکه  در راستای مشارکت حداکثری مردم کمیته هنرمندان شهرستان ملایر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تشکیل شد که کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این کمیته بود گفت: در این کمیته هنرمندان شهرستان و شرکت کنندگان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

 مدیر کانون های فرهنگی و هنری معین شهرستان ملایر افزود: همچنین جلسه ای در استان همدان توسط دبیرخانه کانون های مساجد با حضور استاندار همدان به صورت نشستی صمیمی تشکیل شد که  جمعی از مسئولان کانونهای مساجد ملایر حضور داشتند و برنامه های کانون‌های در این جلسه برای جذب مشارکت حداکثری بیان شد.

 وی با اشاره به اینکه در راستای این جلسات برای اعضای  کانون ها و لایه های مختلف مردم جلسات روشنگری را طی دو هفته گذشته برگزار کردیم تصریح کرد: در این زمینه کانونهای مساجد شهرستان فعالیتهای خوبی را داشتند.

شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

ترکاشوند با بیان اینکه در این جلسات روشنگری از حضور افراد تاثیر گذار، روحانیون  و برخی مسئولان  استفاده شد افزود: در واقع این جلسات با هدف آگاهی بخشی در راستای انتخاب افراد اصلح و روشنگری نسبت به موضوع انتخاب در راستای فرمایشات رهبری تاکید شد.

 وی با بیان اینکه کانون های مساجد شهرستان به هیچ وجه نه از کانیداها و یا شخص خاصی حمایت و یا تبلیغی داشته گفت هدف ما ایجاد شور انتخاباتی بین مردم و آگاهی بخشی برای جذب مشارکت بیشتر لایه های مختلف اجتماعی بود.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری معین شهرستان ملایر  اضافه کرد: همچنین جلسات روشنگری برای رای اولی ها  برگزار کردیم.

وی با اشاره به همزمانی  ایام انتخابات با جشن های نیمه شعبان  یادآور شد: همچنین در این ایام برنامه های گسترده جشن، توزیع نذورات، برپایی ایستگاه ها و موکب های صلواتی، غرفه های فرهنگی  نمایشگاهی، توزیع بسته های کمک های مومنانه در بین خانواده های نیازمند و... در کانونها شهرستان برگزار شد.

شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

وی با بیان اینکه هدف ما  استفاده از ظرفیت مردمی کانونهای مساجد در همه حوزه ها است گفت: کانون های مساجد همواره در همه عرصه ها  در بستر آموزه های دین حرکت می کنند در نتیجه فعالیت این مراکز به  فطرت مردم نزدیک‌تر است و به  عنوان گروه های بی حاشیه در کشور فعالیتهای خود را در راستای خدمت رسانی به مردم دارند.

ترکاشوند اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه  بیشتر مخاطبان کانون های مساجد  جوانان هستند  ابراز کرد: کانون‌ها با بصیرت افزایی، آگاه بخشی و تبیین اهمیت انتخابات در نگاه مقام معظم رهبری و امام (ره) می‌توانند نقش بسزایی در افزایش مشارکت مردم به ویژه نسل جوان  در انتخابات داشته باشند.

شور انتخاباتی با برگزاری جلسات روشنگری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ملایر

ترکاشوند با تاکید بر اینکه  کانون های مساجد به عنوان یکی از مردمی ترین نهادها که همواره در سنگر مساجد فی سبیل الله فعالیت دارند اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم تا به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی در این انتخابات مشارکت گسترده داشته باشیم و بی شک کانونهای مساجد در این عرصه نیز حماسه ساز خواهند بود و همه اعضای کانون های مساجد ملایر ضمن دعوت از اقشار مختلف جامعه برای شرکت در این امر مهم  خود نیز حضوری پر رنگ در ۱۱ اسفند ماه در پای صندوق های رای خواهند داشت.

کد خبر 1752037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha