وعده های فریبنده و سفره های آنچنانی برای جلب آراء خلاف رفتار کاندیدای قوه مقننه است

حجت الاسلام عسکری با تأکید بر اهمیت انتخاب اصلح گفت: مردم باید نسبت به وعده های فریبنده، تطمیع و جلب آراء از طریق اطعام و سفره های آنچنانی آگاه باشند.

حجت الاسلام اصغر عسکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با دعوت از مردم در جای جای پهناورترین استان کشور برای مشارکت گسترده در انتخابات؛ بر انتخاب اصلح هم تأکید کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به احساس وظیفه شرعی از سوی مردم برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: مطمئن هستیم این دوره مردم حضور چشمگیری در انتخابات خواهند داشت.

وی سپس با برشمردن برخی از ویژگی های کاندیدای اصلح گفت: اصلح کسی است که قوی و کارآمد باشد، مسائل اجرایی کشور و نیازمندی ها را بداند و قوانین را بشناسد.

حجت الاسلام عسکری تفکر معقول، شجاعت در عمل، خستگی ناپذیری و همت جهادی، حضور در میان مردم، دانای به نیازهای جامعه، دارای بصیرت، هوشمندی، تدبیر و برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی را از دیگر ویژگی های کاندیدای اصلح فهرست کرد.

وی تأکید کرد: یکی دیگری از معیارهای اصلح این است وعده های پوچ و بی معنا و آنچه در حیطه قدرت نماینده مجلس نیست به مردم ندهد زیرا برخی امور مربوط به مسئولین اجرایی است نه نماینده مجلس لذا با این وعده ها مردم را هم به خود و هم به نظام و مجلس بدبین می کنند در حالیکه مجلس از ارکان شامخ و تأثیرگذار نظام است که باید مورد اعتماد مردم باشد.

امام جمعه رفسنجان متذکر شد: نماینده ای صلاحیت راهیابی به مجلس دارد که وعده خارج از قدرت و توان و حیطه مسئولیت خود به مردم ندهد و مردم هم باید با شناخت و بصیرت پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی در خصوص تبلیغات پرهزینه برخی کاندیداها هم متذکر شد: نماینده اول خود باید عامل به قانون باشد و بعد برای قانونگذاری در مجلس ورود کند؛ مردم باید کسانی را که از شیوه های تبلیغاتی ناصحیح استفاده کرده و یا اهل اسراف و تبذیر و سیاه نمایی و فریب هستند؛ شناخته و به دیگران هم بشناسانند.

حجت الاسلام عسکری با تأکید بر شناختن کسانی که وعده های فریبنده و غلط داده و می خواهند مردم را با تطمیع و اطعام و غذاهای کذایی و سفره های آنچنانی جذب کنند؛ همه این رفتارها را خلاف رفتار یک کاندیدای قوه مقننه دانست.

وی اظهار کرد: عده ای هم دنبال سیاه نمایی هستند در حالیکه کشور پیشرفت های زیادی در همه زمینه ها  داشته، هرچند مشکلات را هم انکار نمی کنیم اما پیشرفت ها نیز نباید نادیده گرفته شود.

کد خبر 1752184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha