بسیج فرهنگیان در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بسیج فرهنگیان به‌عنوان قشر انقلابی در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، سجاد صدیقی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، در مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان آذربایجان‌غربی، گفت: تفکر و فرهنگ بسیجی در دهه‌های گذشته وجود داشته ولی پررنگ‌ تر شدن این تفکر به ویژه در دستگاه تعلیم و تربیت مورد تاکید است.

وی افزود: بسیج فرهنگیان به‌عنوان قشر انقلابی در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد و معلمین نقش آفرین در سایه نظام تعلیم و تربیت کشور همیشه حضور پر رنگ داشته‌اند.

صدیقی ادامه داد: ماموریت اصلی بسیج فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش که به عنوان یک دستگاه عریض، طویل و ثقیل خدمتگذاری می‌کند، قابل قیاس با سایر ادارات و ارگان‌ها نیست و اینجا نقش محوری بسیج بسیار چشمگیر است.

وی افزود: فصل هشتم سند تحول بنیادین به اهمیت آموزش و پرورش در تبیین اهداف توسعه کشور اشاره دارد و سازمان بسیج فرهنگیان در حل مساله‌های آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی را به دوش میکشد.

این مسئول ادامه داد: معلم ۴ وظیفه در تأمین حداقل‌های اسناد بالا دستی دارد و بسیج فرهنگیان باید معلم را برای سطوح مدرسه، توانمندسازی برای مدیریت‌های میانی و سیاستگذاری آماده و تربیت نماید.

وی گفت: بسیج فرهنگیان باید یار و امین بسیج دانش آموزی باشد و به عنوان یک محل و مامن برای دانش آموز و خانواده باشد و به عنوان اصلی ترین عامل در کانون تربیتی محله قرار گیرد.

صدیقی افزود: استفاده از تمام توان و انرژی و ظرفیت معلمان و دانشگاه فرهنگیان در نشر و ترویج تفکر بسیجی ضرورت دارد. بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان در دهه‌های گذشته قابل بخشش نیست.

وی گفت: دانشجویان امور تربیتی در دهه ۶۰ موتور محرک پیشرو انقلاب بودند و الان نیز باید همینطور باشد.

بسیج فرهنگیان در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد

هدف بسیج در بدنه آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب است

سرهنگ پاسدار تقی نجمی، جانشین فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت:بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، آینده کشور در دستان آموزش و پرورش است.

وی افزود: معلمان به‌عنوان پدر و مادر دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شوند و برای بچه‌ها به‌عنوان حجت و الگو هستند، بر همین اساس تهذیب و تربیت را نباید فراموش کنیم چراکه این تربیت اسلامی عامل اطلاع عنوان شغل انبیاء بر معلمی است.

جانشین فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی ادامه داد: تربیت باید تربیت قرآنی باشد و دانش‌آموزان منتظر به معنی واقعی باید تربیت کنیم، اینجاست که نقش بسیج فرهنگیان و دانش آموزی آشکار می‌شود که هدف آن پرورش دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بسیج فرهنگیان در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد

استفاده از ظرفیت‌های بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان باعث پیشرفت در عرصه آگاهی می شود

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم گفت: روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد و همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌ها است، به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسیج تمام شدنی نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری آینده کشور را در دستان آموزش و پرورش دانستند، این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی از بُعد تعداد و کیفیت است، یکی از نهادهایی که می‌تواند در این امر تاثیرگذار باشد قطعا بسیج فرهنگیان است.

این مسئول ادامه داد: آنچه در قانون تشکیل بسیج دانش آموزی به عنوان اصل مسلم در نظر گرفته شده، نیازمند همکاری و همدلی دستگاه‌های مربوطه می‌باشد.

مطهری گفت: محور حرکت و موفقیت در تمام تمام راهبردهای کلان، وزارت آموزش و پرورش است. بسیج فرهنگیان باید بتواند شور، نشاط و انرژی جوانان را در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب فعال کنند.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش از تعریف ساحت‌های شش گانه در سند تحول بنیادین، حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مطهری گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان داریم، امروز دانش آموزان باید تبیین شوند تا بدانند جمهوری اسلامی چگونه شکل گرفته و چگونه باید از آن پاسداری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهار کرد: هم‌افزایی و همکاری‌های بیش از پیش با استفاده از ظرفیت‌های بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان باعث پیشرفت در عرصه آگاهی و علم و دانش خواهد شد.

وی گفت: بسیج فرهنگیان باید کار تخصصی انجام دهد، بنابراین باید محتوایی بسازیم که خودسازی معلم به دست معلم انجام شود.

بسیج فرهنگیان در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد

بسیج فرهنگیان در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد

بسیج فرهنگیان در صحنه‌های علم و تربیت نقش بسزایی دارد

گفتنی است؛ با برگزاری مراسم تکریم و معارفه با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، جانشین فرمانده سپاه شهداء استان و سایر مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و با حکم ابلاغی از جانب رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمد سلیمانی به عنوان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی و  جهانگیر اسلام‌پرست به عنوان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان منصوب شدند و از خدمات و زحمات سرهنگ پاسدار خلیل‌نژاد مسئول قبلی بسیج دانش آموزی استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1752230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha