ایران یکی از کشورهای الگو در انتخابات و مردم سالاری دینی

دهقان، ایران را یکی از کشورهای الگو در انتخابات و مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: بسیاری از ملت ها و کشورها، آرزو دارند که در کشور خودشان انتخابات برگزار شود؛ انتخابات آزاد و سالم داشته باشند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان به اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای افزایش مشارکت انجام شده و فعالیت خوبی در این مدت صورت گرفته است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همه توانی که داشته، بستر یک انتخابات سالم و مشارکتی را فراهم کرده است، افزود: موضوع مشارکت، موضوعی است که مورد اهتمام همه دلسوزان کشور است.

مشارکت در انتخابات را یکی از نمادهای اصلی مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی

وی مشارکت در انتخابات را یکی از نمادهای اصلی مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هر کس که اعتقادی به نظام و انقلاب دارد، طبیعتا به مردمی بودن این نظام و انقلاب هم اعتقاد دارد. انشالله مردم همت خواهند کرد و در انتخابات پیش رو مشارکت می کنند.

شرکت در انتخابات زمینه ساز استحکام پایه های امنیت و پیشرفت

دهقان با بیان اینکه مردم می دانند که شرکت در انتخابات در حقیقت مشارکت در سرنوشت خودشان است، تاکید کرد: شرکت در انتخابات صرفا به معنای انتخاب افراد نیست بلکه مایه استحکام پایه های پیشرفت و امنیت کشور است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان ما دشمن انتخابات و دوستان ما همه دوستان انتخابات هستند؛ تصریح کرد: آنهایی که دل در گرو این کشور و پیشرفت ایران دارند طبیعتا انتخابات را بستری برای پیشرفت کشور می دانند و در آن مشارکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که مردم را از انتخابات مایوس می کنند و تلاش می کنند که مردم پای صندوق های رأی حاضر نشوند، اینها به کشور خدمت نمی کنند بلکه دانسته یا نادانسته به کشور ضربه می زنند و دشمنان کشور را خوشحال می کنند.

انتخابات ۱۱ اسفند برای کشورهای منطقه مهم است

دهقان با اشاره به شرایط منطقه، گفت: با توجه به موضوعاتی که در منطقه هست و دشمنی هایی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران وجود دارد؛ انتخابات روز جمعه انتخابات مهمی است و هرچه انتخابات پرشوری باشد موجب استحکام پایه های بیشتر نظام جمهوری اسلامی می شود بنابراین امیدواریم ملت ایران مثل همیشه حماسه جدیدی خلق کنند.

وی درخصوص بازتاب منطقه ای انتخابات در ایران نیز گفت: ایران یکی از کشورهای الگو در انتخابات و مردم سالاری دینی است و بسیاری از ملت ها و کشورها، آرزو دارند که در کشور خودشان انتخابات برگزار شود؛ انتخابات آزاد و سالم داشته باشند.

انتخابات در کشور ما یکی از الگوهای جهانی است

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: سطح مشارکت مردم ایران در انتخابات سطح خوبی است منتها توقعات از میزان مشارکت بیش از اینها است و امیدواریم مشارکت بیشتر از گذشته وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: برخی کشورها مشوق های انتخاباتی و یا تنبیه دارند اما در ایران، تشویق فقط همان بصیرت مردم است و غیر از بصیرت مردم هیچ اتکایی برای آنکه بخواهد مشوقی داشته باشیم در انتخابات نداریم.

دهقان اظهار امیدواری کرد که انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند به خوبی برگزار شود و ملت ایران مانند همیشه و پرشور و باشکوه در صحنه انتخابات حضور یابند.

کد خبر 1752266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha