بسیاری از شهدا از مساجد راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند

آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت  حضور جوانان در مساجد گفت: بسیاری از شهدا از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل راهی شدند، بدانید مسجد کانون تربیت است‌. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۱ اسفند روز حضور است، گفت: روز حماسه‌ به دشمنان نشان خواهد داد که همه نقشه‌های‌شان بر باد رفته است.


نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر فرمایشات رهبری که  امروز جمعه وحدت و آگاهی و دشمن‌شناسی است؛ گفت: انسان انقلابی از توطئه دشمن نباید غافل شود.  


وی تصریح کرد: ۱۴ اسفند روز احسان، نیکوکاری و سالرور تاسیس کمیته امداد توسط معمار کبیر انقلاب است که از جمله نهادهایی بود که به مراتب آثار و برکات فراوانی داشته است.  


خاتمی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، ادامه داد: از سال گذشته طرح خوب کاشت یک میلیون درخت و نهال در استان آغاز شد اما متاسفانه ما بی‌رویه طبیعت را از بین بردیم و تخریب کردیم. بدانید مردم، ما یک زمین و یک هوا بیشتر نداریم و اگر این‌ها حفظ شود ما نیز به حیات خود ادامه خواهیم داد.


 وی با اشاره به دهه تکریم مساجد و آخرین دهه ماه شعبان، تاکید کرد: این آخرین ده روز باقی از ماه شعبان فرصتی برای حساب و کتاب است، در بسیاری روایت آمده‌ که این ایام را به عبادت اختصاص دهیم و خود را آماده ماه مبارک رمضان کنیم.


خاتمی با اشاره به تاکید بر تکریم مساجد، بیان کرد: متاسفانه آنطوری که انتظار می‌رفت در عرصه‌های مختلف رونق مساجد در استان عمل نشد، اصل رونق مسجد نماز و قرآن خواندن است لذا بایستی این هم‌فکری حتی در بین هیئت امنای مسجد وجود داشته باشد که چرا هنگام نماز شرکت‌کنندگان این واجب الهی در مسجد کم هستند.


امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اگر مسجد در نزدیکی خانه ما باشد و برای اقامه نماز به آن‌جا نرویم سخن به شکایت در قیامت باز خواهد کرد، ادامه داد:  علما ستون خیمه مسجد هستند. حضور جوانان در مساجد مسئله حائز اهمیتی است. 


به گفته وی، ۹۹ درصد شهدا از مساجد به جبهه‌های حق علیه باطل راهی شدند، بدانید مسجد کانون تربیت است‌ همان طور که اولین پایگاه پیامبر مسجد بود، بسیاری از  تصمیمات دینی و سیاسی و فرهنگی از زمان انقلاب مساجد شروع شد. 

کد خبر 1752574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha