راه حل فرهنگی کشور توسعه فعالیت‌های قرآنی در تمام زمینه‌ها است

حنیفی گفت: راه حل فرهنگی کشور توسعه فعالیت‌های قرآنی در تمام زمینه‌ها است و ستاد کانون های مساجد در این راستا باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ استاد علی اکبر حنیفی داور قاری پیشکسوت و داور بین المللی قرآن کریم شامگاه شنبه در آیین آغاز به کار شانزدهمین دوره مسابقات ملی «مدهامتان» که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه شما قرآنیان از بین ۱۸ هزار دسته گل قرآنی و محمدی شکوفا شدید و اکنون به مرحله کشوری رسیدید.

وی بیان کرد: از بین ۳ هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد کشور قرآنیان و نخبگان قرآنی پرورش یافته اند که ارزشمند است.

داور قاری پیشکسوت و داور بین المللی قرآن کریم از شرکت کنندگان مدهامتان به عنوان ربانیون قرآنی یاد کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم به قاریان قسم یاد کرده است و این جایگاه قرآنیان را نزد پروردگار می رساند.

وی خاطر نشان کرد: جنس فرشته، جنس جن و جنس انسان قرآن می‌خواند و بخاطر قرآن خواندنشان خداوند به آنها قسم خورده است بنابراین باید با قرآن پیمان ببندیم که هرگز قرآن را ترک نمی کنیم و روزی بر شما نگذرد که ارتباط با قرآن را قطع کنید.

قرآن پایه زندگی است

حنیفی ادامه داد: اگر یک مسلمان به قرآن مراجعه نکند دلش می‌میرد انگار یک ماهی لحظاتی از آب بیرون آمده، بنابراین قرآن پایه زندگی است.

وی با بیان اینکه مسجد برای قرآن ساخته شده است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در پررنگ کردن نقش و کارکرد مساجد تاثیر گذار هستند.

داور قاری پیشکسوت و داور بین المللی قرآن کریم به ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توصیه کرد: راه حل فرهنگی کشور توسعه فعالیتهای قرآنی در تمام زمینه ها است، خط نمایش و گویش قصص قرآنی نقاشی و نوشتن و غیره میتواند در یکصد هزار مسجد کشور رشته هایی برای جذب کودکان و نوجوانان در حوزه قرآنی باشد.

حنیفی تصریح کرد: در سطح کشور باید در زمینه فعالیتهای قرآنی فعال باشد و در مقاطع سنی مختلف رشته های قرآنی ترویج یابد و مسابقات مختلف برگزار شود تا زمینه ترویج قرآن کریم فراهم شود.

وی گفت: شرط موفقیت در مسابقات مدهامتان چه در زمینه حفظ و چه در زمینه قرآئت کیفیت است و باید با کیفیت بالا کار قرآن را پیش برد و یاد گرفت که با تلاش و ممارست میسر می شود.

کد خبر 1752931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha