هوای معنویت در شهر مناره‌ها تازه شد

۳۰ هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در شهر سنندج با حضور فعالان قرآنی کشور کلید خورد و هوای معنویت در شهر مناره ها تازه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، شانزدهمین مسابقات ملی مدهامتان که به سنندج رسید حضور فعالان قرآنی کشور و بچه‌های مسجدی قرآن دوست استان‌های مختلف و داوران بین‌المللی در شهر سنندج هوای معنویت را در شهر مسجد و مناره‌ها تازه کرد.
 

هوای معنویت در شهر مناره‌ها تازه شد

یکشنبه شب، صدای قاریان قرآنی مطرح کشوری در مسجد دارالاحسان سنندج طنین‌انداز شد و نغمه کلام الهی بر آسمان این شهر پیچید.

به یمن 30 جزء کلام الهی و سی هزارمین کرسی تلاوتی که امسال در راستای تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی در این شهر برگزار شد، یادبودی با حضور مسوولان رونمایی شد  و نورافشانی مسجد کودکان و نوجوانان حاضر در این محفل مردمی و نورانی را به وجد آورد.
 

هوای معنویت در شهر مناره‌ها تازه شد

صدای قرآنیان این کرسی معنوی از طریق بلندگوهای مسجد جامع خیابان امام خمینی سنندج پیچیده بود و رهگذران، عابران، خودروها و مغازه داران همگی از شنیدن صدای قاریانی چون استاد قره شیخلو، استاد عبدالرحمن امامقلی و استاد محمد بیگی لذت می بردند، قاریان میخواندند و مردمان مومن و قرآن دوست شرکت کننده در این مراسم آیات را زمزمه می کردند، دوربین های صدا و سیما امشب این مراسم معنوی را از شبکه سیمای مرکز کردستان به صورت پخش زنده به تصویر کشیدند و عکاسان و خبرنگاران رسانه های مختلف خالق ثبت لحظاتی از این آیین بودند.

در میانه های قرآئت روحبخش قرآن کریم، سخنرانانی به تفسیر آیاتی از قرآن کریم پرداختند و از قرآن کریم و اهمیت آن در زندگی مسلمانان گفتند.

حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری مشاور ارشد و دستیار ویژه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بعنوان سخنران اصلی این مراسم معنوی از قوم بنی اسراییل و ظلمهایی که به این مردم در دوران فرعون وارد می شد، سخن گفت و از حضرت موسی(ع) به عنوان هدایتگر و نجاتبخش این قوم نام برد در حالیکه به وعده پروردگار و پیامبرشان عمل نکردند و گمراه شدند.
 

هوای معنویت در شهر مناره‌ها تازه شد

وی گرفتاری امروز را مهجوریت قرآن کریم دانست و بیان کرد: اگر مسلمانان جهان به قرآن کریم عمل می کردند هرگز دچار ظلم و ستم نمی شدند.

مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این مراسم سنندج را سرزمین غیور مردان و شیرزنانی دانست که دل در گرو قرآن دارند و امروز میزبان میهمانانی از جنس معنویت و قرآن هستند.

وی افزود: قرآن کتاب حکمت، تمام عیار و همه جانبه‌نگری برای همه مسلمانان است که برای مومنین شفا و برای ظالمان خسارت است.
 

هوای معنویت در شهر مناره‌ها تازه شد

زیبایی های این مراسم معنوی کم نبودند پایان کرسی تلاوت نیز تک تک شرکت کنندگان مسابقات ملی مدهامتان در کنار یادبود این مراسم معنوی به ثبت لحظات ماندنی در مسجد دارالاحسان پرداختند تا آینده را با عکسهای یادگاری این شهر در ذهن تازه کنند.

کد خبر 1753100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha