مسابقات مدهامتان در بچه‌ها شوق حضور در مسجد را ایجاد کرده است

ملکشاهی گفت: مسجد پایگاه اصلی شکل گیری مسابقات قرآنی مدهامتان است و نوجوانان و جوانان زیادی را به سمت این رقابت‌ها سوق داده است.

علی اکبر ملکشاهی داور بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: از سال ۷۴ در مسابقات بین المللی ایران رتبه اول را کسب کرد و از آن سال به بعد داوری مسابقات ملی و بین المللی را برعهده داشته و به برکت قرآن کریم در جمع بسیاری از مسلمانان کشورهای مسلمان به تلاوت قرآن کریم پرداخته است.

ملکشاهی با اشاره به برگزاری جشنواره مدهامتان در سنندج یادآور شد: مدهامتان شانزدهمین دوره خود را در حال اجرا شاهد است و از همان ابتدای آغاز مدهامتان در دوره های مختلفی از این مسابقات داوری را برعهده داشته ام.

وی گفت: مسجد پایگاه اصلی شکل گیری مسابقات قرآنی مدهامتان است و نوجوانان و جوانان زیادی را به سمت این رقابت‌ها سوق داده است.

داور بین المللی قرآن کریم ویژگی بارز برگزاری این مسابقات را شرکت افراد زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال خواند و بیان کرد: اغلب موذنین و قاریان کشور در این مسابقات شرکت می کنند و حضور نوجوانان و جوانان مسجدی در این مسابقات قابل تحسین است.

مدهامتان فرصتی برای اجرای فرامین رهبری در راستای تربیت حفاظ قرآن کریم

ملکشاهی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور تاکید داشته است، اظهار کرد: مسابقات مدهامتان فرصتی برای هر شرکت کننده ای است که حرکتی رو به جلو برای اجرای فرامین رهبری در خصوص فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مسابقات قرآنی در اوقاف، مدهامتان و هر مسابقه قرآنی پایین بودن سطح تشویقات و جوایز مسابقات قرآنی است و نیاز است مجموعه های قرآنی و متولیان زمینه تشویق و ترغیب نوجوانان را به سمت فعالیتهای قرآنی فراهم کنند تا انگیزه ترغیب نوجوانان و جوانان به این حوزه فراهم شود.

داور بین المللی قرآن کریم افزود: اجرای فرامین رهبری در تربیت حفاظ قرآن کریم در صورت توجه به ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان قرآنی دور از انتظار نیست و باید متولیان زمینه های تشویقی را برای قرآنیان فراهم کنند.

ملکشاهی اضافه کرد: اصلی ترین نهاد جامعه خانواده است و جامعه قرآنی کشور ابتدا متاثر از فضای معنوی و مذهبی خانواده است و باید کام بچه ها را با قرآن و عشق به قرآن شیرین و از بچگی آنها را به حضور در مساجد تشویق کرد.

کد خبر 1753109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha