برگزاری یادواره شهدای مقاومت اسلامی عراق در بغداد

با همکاری مرکز فرهنگی تبیان، نشست فرهنگی و یادواره شهدای مقاومت اسلامی عراق «شهید ابویاسر المعلم» در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست با آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت فاتحه برای شهدای جبهه مقاومت آغاز و حاضرین به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

ماجد الشویلی استاد دانشگاه و فعال فرهنگی و حجت‌الاسلام شیخ علی العبودی از علمای مجاهد عراقی به بیان مطالبی در خصوص جایگاه شهدای جبهه مقاومت اسلامی عراق و به تشریح سوابق، مجاهدت‌ها و خصوصیات اخلاقی شهید ابویاسر المعلم پرداختند.

سخنرانان این نشست، جنایت صورت گرفته از سوی آمریکا در به شهادت رساندن شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار جبهه مقاومت را تحلیل و به آثار مؤثر خون این عزیزان در قدرتمند شدن جبهه حق تأکید کردند.

ابراهیم نجفلی، مسئول اجرایی خانه فرهنگ ایران در بغداد، شهادت را بالاترین مزد جهاد فی سبیل الله عنوان کرد و با استناد به منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) هر شهید را پرچمی برای استقلال و شرف امت دانست.

وی در ادامه سخنانش، برگزاری بزرگداشت شهدا را مصداق بارز کار فرهنگی خواند و بر برگزاری چنین برنامه‌هایی در مرکز فرهنگی کشورمان تأکید کرد.

شایان ذکر است، شهید ابو یاسر المعلم، معاون یگان ویژه حشد الشعبی عراق بود که در طول زندگی جهادی خویش نقش مؤثری در پرورش و آموزش جوانان در جبهه مقاومت ایفا کرد.

کد خبر 1753132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha