هزینه کرد چهار هزار میلیارد تومانی برای جلوگیری از ورشکستگی طرح های اشتغال

عسکری نژاد با اشاره به حمایت لازم برای پایدارسازی اشتغال افرادی که از چرخه حمایت امداد خارج می شوند، تصریح کرد: طرح اشتغال آنان را سه سال نظارت می کنیم تا ورشکست نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری‌نژاد، دوشنبه(۱۴ اسفند) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد بخشی از گزارش این نهاد در دو حوزه معیشتی و توانمندسازی را تشریح کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان منابع مالی امداد را از طریق کمک‌های رهبری، صدقات، هدایا و زکات، املاک و مستغلات امداد و ... دانست و افزود: کمیته امداد استان بیش از ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت دارد که ۱۱۲ هزار و ۷۱۹ نفر خانوار کمک معیشتی ماهیانه و  مابقی خدمات موردی دریافت می کنند.

وی اعطای کمک های امداد در راستای مسکن، سلامت، توزیع پنج قلم کالای اساسی در بیش از سه هزار سری جهیزیه در راستای حمایت و صیانت از خانواده و ازدواج آسان، پرداخت وام ضروری به تعداد ۸ هزار و ۳۹۶ مورد و... را از دیگر اقدامات انجام شده فهرست و بیان کرد: در بخش توانمندسازی و خروج مددجویان از تحت حمایت کمیته امداد، جشن توانمندسازی پنج هزار خانوار برگزار شد.

عسکری نژاد با اشاره به حمایت لازم برای پایدارسازی اشتغال افرادی که از چرخه حمایت امداد خارج می شوند، تصریح کرد: با حضور ۸۶ مشاور، افراد توانمندشده را همراهی و طرح اشتغال آنان را سه سال نظارت می کنیم تا ورشکست نشوند که در همین راستا امسال ۴ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال استان در سال جاری، قریب هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی به دلیل مشکلات بانک ها، باقی مانده است؛ کرمان را از استان های پیشتاز خواند که ۱۵۴ درصد تعهد اشتغال را عملیاتی کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به توانمندسازی فکری و فرهنگی فرهنگ ادامه تحصیل، کار و...هم اشاره و خاطرنشان کرد: این نهاد از بیش از ۵۱ هزار دانش آموز، ۳ هزار دانشجو و ۴۰۰ نخبه حمایت می کند که در ۱۱ ماه امسال ۹ میلیارد تومان در این بخش برای آنان هزینه شده است.

وی از آموزش مهارت های زندگی برای ۱۵ هزار و ۹۲۴ نفر با هزینه ۵۳ میلیارد تومان خبر داد و با افزودن این مطلب که ساخت ۶۰۴ مورد سرویس بهداشتی و حمام از دیگر اقدامات انجام شده امداد است؛ تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی در جامعه اما صدقات و زکات در سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

عسکری نژاد همچنین به بیش از۷۰ هزار نفر حامی ایتام و محسنین استان اشاره کرد که بیش از ۱۵ هزار نفر آنان خارج از استان و ۱۲۰ نفر آنان خارج از کشور است.

کد خبر 1753153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha