۴۰۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در ملایر کاشته می‌شود

زنگنه گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۴۰۰ هزار اصله نهال در شهرستان ملایر کاشته می شود که این نهال ها شامل انواع مختلف صنوبر، اقاقیا، زبان گنجشک و ...بوده و در نهالستان قدس ملایر تولید شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، جواد زنگنه امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: امسال هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفندماه تا ۲۱ اسفند ماه با شعار «منابع طبیعی، با مشارکت مردم برای مردم» خواهد بود.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ملایر به اهمیت و جایگاه درخت و درخت کاری در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و افزود:  امروزه در جهان نیز به این موضوع بسیار اهمیت داده دشده  است و کشورهای دنیا در راستای  ایجاد پوشش سبز و درخت کاری اقدمات زیادی دارند.

وی  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در راستای گسترش منابع طبیعی  که فرمودند «منابع طبیعی باید  به معارف عمومی تبدیل شود  افزود:  منابع طبیعی نیز در صدد این است در راستای منویات ایشان با مشارکت مردم بتواند به  این  فرمایش جامعه عمل بپوشاند.

زنگنه  در ادامه با اشاره به پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: در این راستا تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شهرستان ملایر در این حوزه موفق عمل کرده است.

 وی  به کاشت ۴۰۰ هزار اصله نهال در شهرستان ملایر همزمان با هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این نهال ها در نقاط مختلف شهرستان کاشته می شوند.

وی گفت: امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان قدس ملایر و بیش از ۴۰۰ هزار اصله نهال به صورت مشارکتی و در مجموع ۲ میلیون اصله نهال در این شهرستان تولید و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در سطح استان همدان توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ملایر همچنین  با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی در ملایر  تصریح کرد: دیدار با امام جمعه، نشست با خبرنگاران و ارائه برنامه های این هفته،   افتتاح حوزه های آبخیز،   کاشت ۱۱۰۰ اصله نهال به یاد ۱۱۰۰ شهید ملایر  نواخته شدن زنگ طبیعت در مدارس و به صورت نمادین  در مدرسه امامت، برگزاری مراسم درختکاری با حضور دانشجویان و دانشگاهیان ملایر در دانشگاه ملایر از برنامه های این هفته خواهد بود.

وی همچنین مراسم درختکاری در مدرسه سیف‌الدوله، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در محل تپه پدافند بام ملایر، برگزاری مراسم گرامیداشت شهید خداداد و دیگر شهدای امنیت ملایر شهیدان میرزایی و نظری  به همراه تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی، برگزاری مراسم درختکاری با یاد و خاطره شهدا در محل بام ملایر با همکاری شهرداری را از دیگر برنامه های  هفته  منابع  طبیعی در ملایر دانست، افتتاح نهالستان شهرداری سامن در وسعت ۱۵۰۰ مترمربع  افتتاح نهالستان دانش‌آموزی هنرستان آیت‌الله طالقانی واقع در سامن با ظرفیت تولید ۹۰ هزار اصله نهال در سال را از دیگر برنامه ها در هفته منابع طبیعی دانست.

 وی  همچنین  سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، شرکت  کارکنان این اداره در نمازجمعه و برپایی میز خدمت  از سوی اداره را از دیگر برنامه ها برشمرد و تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۰ هزاراصله نهال  در بین نمازگزاران توزیع می شود.

زنگنه همچنین با بیان اینکه در ۴۱روستای شهرستان نیز توزیع نهال را با مشارکت دهیاری‌ها، شوراها و  مردم روستاها  داریم گفت: در این برنامه ۱۰ هزار  اصل نهال توزیع و کاشته خواهد شد.

زنگنه از کاشت ۴۰۰ هزار اصله نهال در شهرستان ملایر در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت:  این نهال ها شامل انواع مختلف صنوبر، اقاقیا، زبان گنجشک و ... است که در نهالستان ملایر تولید شده است.

وی، افتتاح نهالستان شهرداری سامن در وسعت ۱۵۰۰ مترمربع،  افتتاح نهالستان دانش‌آموزی هنرستان آیت‌الله طالقانی، سامن با ظرفیت تولید ۹۰ هزار اصله نهال در سال، کاشت ۵۰۰ اضصله نهال  با همکاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه مجتمع خدمات رفاهی و راهدارخانه و مرکز معاینه فنی، برگزاری نشست تخصصی علمی در محل دانشگاه ملایر با حضور دانشجویان و اساتید را از دیگر برنامه ها برشمرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ملایر  از افتتاح بند ملاتی آبخیزداری حوزه ازندریان در روستاهای عشاق و نهنجه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد:  کاشت یک هزار  و ۵۰۰  نهال خیابانی در تپه نوشیجان با همکاری میراث فرهنگی و خیرین، افتتاح سایت تولید نهال کاشت ۵۰۰ اصله نهال در کارخانه کیهان پایش، کاشت ۵۰۰ اصله نهال در مدارس بخش جوکار و را از دیگر برنامه هایی هفته منابع طبیعی در ملایر دانست.

کد خبر 1753245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha