عضویت ۱۵ هزار روستایی در صندوق بیمه کشاورزان و عشایران

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی گفت: مجموع کل بیمه شدگان این صندوق در شهرستان شیروان، ۱۵ هزار و ۵۰ نفر است.

محمدرضا بیدی، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به سطوح درآمدی مردم جامعه اظهارکرد: ۸۰ درصد مردم شهرستان شیروان، سطوح هشت درآمدی را انتخاب کردند که تمایل به سطوح بالاتر است.

 وی عنوان کرد: همچنین میانگین سنی بیمه شدگان مردم شیروان، ۳۷ سال بوده که بالاتر از میانگین استانی است و میانگین استانی، ۳۵.۵ درصد است.

 مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی در خصوص مستمری بگیران این صندوق بیان کرد: ۸۵۰ نفر در این شهرستان مستمری دریافت می کنند که در مجموع ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال مستمری به حساب آنان واریز می شود.

بیدی با بیان اینکه امسال، ۶۹ نفر مستمری بگیر جدید در این شهرستان اضافه شدند، خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال تسهیلاتی برای مستمری بگیران در نظر گرفته شد که با توجه به مبلغی که جهت مستمری پرداخت می کنند و بدون نیاز به ضامن و بانک می توانند آن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ مستمری بگیر این شهرستان در انتظار دریافت تسهیلات هستند، تسهیلات پرداختی طبق تفاهم نامه با بانک مهر با کارمزد ۴ درصد از سقف ۵۰ میلیون ریال تا ۱۵۰میلیون ریال می باشد.

به گفته وی ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان شیروان مشمول عضویت در صندوق بیمه روستایی هستند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی و ۵ هزار و ۱۴۰ نفر شهری هستند.

بیدی افزود: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی بافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی مشمولان صندوق هستند.

وی گفت: مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق است.

کد خبر 1753270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha