مشارکت مردم در انتخابات برآمده از وطن دوستی و آگاهی سیاسی

قالیباف گفت: به رغم طراحی های گوناگون دشمنان، مشارکت گسترده و باشکوه مردم حقیقتا برآمده از وطن دوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدباقر قالیباف، امروز سه شنبه ۱۵ اسفند در صحن علنی مجلس و در نطق پیش از دستور با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: پس از مشارکت پرشور مردم در انتخابات وظیفه خود می دانم که از جایگاه خانه ملت، از نقش آفرینی تک تک هموطنان و همه دست اندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنم.

رئیس مجلس با قدردانی از مجریان و ناظران به ویژه نیروهای امنیتی و انتظامی که با هوشمندی و درایت امنیت انتخابات را در سراسر کشور تامین کردند، گفت: انتخابات شکوهمند مجلس در میان تحریم های داخلی و خارجی و با نقش آفرینی پرشور مردم برگزار شد و این امر همه ما را به طور مضاعف متوجه مسئولیت های خود کرد.

وی تصریح کرد: به رغم طراحی های گوناگون دشمنان، مشارکت گسترده و باشکوه مردم حقیقتا برآمده از وطن دوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود.

قالیباف اظهار امیدواری کرد که در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه های انتخابیه اعلام شده، مردم با حضور پرشور، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب باید خود را وکیل و خادم تمام مردم بدانند و در راستای تامین خیر عمومی تصمیم‌گیری کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم ثمره فعالیت مسئولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات آینده منجر شود. 

رئیس مجلس تاکید کرد: به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد.

وی تاکید کرد: مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتری دارند پس باید صندوق رای کارایی و گره‌گشای روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.

قالیباف با بیان اینکه پایه‌های همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی به نفع مردم در قالب برنامه هفتم توسعه محکم شد، تصریح کرد: در دوره جدید نظارت موثری بر اجرای برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت تا حقوق عامه احیا شود و کارآمدی دستگاه حکمرانی افزایش یابد.

قالیباف خطاب به نمایندگان گفت: از همکاران گرامی که در مجلس دوازدهم توفیق همراهی آنها را نداریم، برای همه زحمات‌شان در دوره یازدهم تشکر می‌کنم و به برادران و خواهران ارجمندم که در دوره جدید به ترکیب مجلس شورای اسلامی می‌پیوندند، تبریک می‌گویم و ورود آنها را به کارزار همگرایی برای کارآمدی خوشامد می‌گویم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با رهبر فرزانه و بزرگوارمان عهد بسته‌ایم که فرصت ناشی از مشارکت مردم را در مسیر تحول قدر بدانیم.

براساس این گزارش، جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۱۹۵ تن از نمایندگان آغاز شد.

قرار است در این نشست گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری بررسی شود.

همچنین نمایندگان در این جلسه گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان) را بررسی می کنند.

کد خبر 1753310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha