از غیرقانونی بودن اختصاص ارز با نرخ مبادله برای سفرهای خارجی تا گلایه از نحوه خدمت رسانی به مناطق سیل زده

در صحن علنی امروز محسن زنگنه نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی درخصوص" غیرقانونی بودن اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی" و معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص نحوه خدمات رسانی  به منطقه سیل زده دشتیاری تذکر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، صحن علنی مجلس شورای اسلامی، امروز ۱۵ اسفند با حضور ۱۹۵ نماینده در حال برگزاری است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه، از حضور گسترده مردم در انتخابات تقدیر کرد و مشارکت مردم در انتخابات را برآمده از میهن دوستی و آگاهی سیاسی دانست.

در طول صحن علنی و در میان تذکر نمایندگان، نطق های پیش از دستور و رای گیری ها و نطق مخالفان و موافقان، بازار روبوسی و تبریک به نمایندگان راه یافته به مجلس دوازدهم داغ بود.

در صحن علنی امروز محسن زنگنه نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی درخصوص" غیرقانونی بودن اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی" و معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص نحوه خدمات رسانی  به منطقه سیل زده دشتیاری تذکر داد.

اختصاص ارز با نرخ بازار مبادله برای سفرهای خارجی منشا قانونی ندارد

ابتدا محسن زنگنه در تذکر شفاهی گفت: در شرایطی که کسری تراز تجاری داریم و بسیاری از تولیدکنندگان در صف دریافت ارز هستند، بانک مرکزی قانونی را برای سفرهای خارجی مصوب کرده که حدود هزار دلار برای هر سفر با قیمت بازار مبادله پرداخت می کند و عملا بسیاری از افرادی که می خواهند به کشورهای نزدیک سفر کنند به طوریکه سفر یک خانواده ۳_۴نفری رایگان می شود.
 نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم در چنین شرایطی ارز ارزان برای قشر متوسط و مرفه جامعه از خزانه کشور 
بدهیم؛ نه منشا قانونی و نه منشا عقلی دارد بنابراین خواهش می کنم این موضوع پیگیری شود تا بانک مرکزی جلوی این رویه غلط را بگیرد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که کسری تراز تجاری داریم و تولیدکنندگان بعضا بیش از ۱۰۰ روز در صف دریافت ارز هستند این تصمیم خلاف عدالت بانک مرکزی که باعث ایجاد صف های طولانی جلوی صرافی ها شده است، این اقدام باک مرکزی به چه معنا است؟

رئیس بانک مرکزی باید پاسخگو باشد
قالیباف در پاسخ به تذکر زنگنه، گفت: این نکته بسیار مهم است که حتما در کمیسیون باید پیگیری شود و رئیس بانک مرکزی باید برای پاسخ به این موضوع و بحث اختصاص سود ۳۰ درصد به پروژه هایی که عملا ۳۶ درصد تمام می شود در کمیسیون بررسی و نتایج آن به صحن ارائه شود. 

ادامه سیصد و نود و نهمین جلسه مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری 

کمیسیون عمران و کشاورزی مامور پیگیری سیل سیستان و بلوچستان

معین الدین سعیدی نماینده چابهار نیز در تذکر خود با اشاره به وقوع سیل در دشتیاری و استان سیستان و بلوچستان، از نحوه خدمات رسانی مسئولان به مردم مناطق سیل زده گله کرد و گفت: انتظار داشتم در مجلس از سیل استان سیستان و بلوچستان سخنی گفته می شد که متاسفانه حرفی زده نشد که شایسته نیست مردم استان را نادیده بگیرید، لازم بود تسلای خاطری به این مردم درد کشیده داده می شد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور به موقع هلال احمر در امدادرسانی به سیل استان سیستان و بلوچستان، گفت: از هیات رئیسه مجلس درخواست دارم، کمیسیون عمران و کشاورزی را مامور کند تا از نزدیک در جریان اتفاقات و حوادث این استان قرار گیرند.

 کمک رسانی سپاه و ارتش به منطقه سیل زده
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نیز که ریاست جلسه را برعهده دارد در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: دولت فعال است و تا روز گذشته ۱۹ هزار کمک رسانی به استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است، هلال احمر، سپاه، ارتش و دستگاه های اجرایی فعال بوده و کار خود را انجام می دهند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نادیده گرفتن خدماتی که در حال انجام است شایسته نیست بلکه لازم است ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده درخواست خدمات بیشتر نیز ارائه شود.
 حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به خدمات رسانی دولت در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: دولت از ساعت اولیه اتفاق در حال خدمت رسانی بوده است.

کد خبر 1753360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha