ایجاد سه هزار و ۷۶۱ اشتغال پایدار در سال جاری

مومنی با اشاره به اهمیت توانمند سازی خانواده ها گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه‌هزار و ۷۶۱ اشتغال پایدار برای مددجویان استان مرکزی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مجید مومنی، با اشاره به اهمیت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش و خروج آنها از چرخه حمایتی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای این خانواده ها در دستور کار کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام شده است، افزود: افراد تحت پوشش این نهاد را کودکان و افراد مسن نیز تشکیل می دهند و چون امکان ایجاد اشتغال برای همه مددجویان به خاطر شرایط سنی ممکن نیست، مطالعات روی ۴۳ هزار خانوار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از مطالعات انجام شده و جداسازی کودکان و سالمندان از تعداد افراد تحت پوشش ،۱۴ هزار خانوار مستعد اشتغال شناسایی شدند، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۷۲۵ نفر مستعداد آموزش بودند که آموزش های اشتغال را فرا گرفتند و چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال آنان پرداخت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کمیته امداد با انجام مشاوره محقق می‌شود، افزود: بازرسان این نهاد حمایتی در حین طرح اشتغال، بازدیدهای میدانی دارند تا طرح اشتغال به خودکفایی برسد.

ساخت ۸۱ واحد مسکونی توسط خیران در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه مسکن را یکی دیگر از نیازهای مهم خانواده های تحت پوشش دانست و گفت: پنج هکتار زمین برای مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان پیش‌بینی شده است.

مومنی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان مرکزی، هفت هزار و ۲۹۹ خانوار مستاجر دارد، افزود: بیشترین آنها در اراک و ساوه هستند.

وی با بیان اینکه ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و سه‌هزار واحد شهری در استان مرکزی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: زمین برای ساخت واحد مسکونی تامین نشده و در شهرهای جدید قول‌هایی داده شده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه برای ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد ۲ میلیارد ریال بلاعوض اعطا می شود، ادامه داد: علاوه بر آن ۲ میلیارد ریال آورده مددجو است و چهار میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی با سود کم به این قشر پرداخت می‌شود.

مومنی با بیان اینکه، ۸۱ واحد مسکونی توسط خیران ایجاد شده، ادامه داد: یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ساخته شده که ۱۵۴ واحد آن در ۱۶ اسفندماه جاری افتتاح می‌شود و گروهای جهادی و خیران برای ساخت منزل مددجویان همکاری ارزشمند دارند.

کد خبر 1753367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha