رشد ۹۵ درصدی ساماندهی گلزارهای شهدای استان زنجان

برزگر، با بیان اینکه ساماندهی گلزار دارای رشد ۹۵درصدی است، افزود: با تحقق اعتبارات شاهد ساماندهی کل گلزار های شهدا در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عباس برزگر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بعد از ظهرامروز به مناسبت روز بزرگداشت شهداء در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهدا مظهر قدرت و اقتدار اسلام هستند، اظهارداشت: همه فعالیت ها و اقدامات بنیاد به صورت ماهانه برای تقویت نقاط قوت بررسی می شود.


وی با اشاره به رویکردهای فرهنگی در راستای استفاده از مردم با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: مردمی شدن بنیاد دارای تاثیرات  مثبت در جامعه خواهد بود.


این مسئول در استان، اولویت های بنیاد شهید را تقویت بیمه دی بعنوان متولی امور درمانی ایثار گران بوده است، افزود: ضروری است با توجه به سالمندی والدین شهدا اقدامات اساسی انجام شود.


به گفته برزگر، دارو های تحت تحریم بزودی بزودی با پیگیری بنیاد به دست متقاضیان این حوزه خواهد شد، اشتغال و بیکاری را در بنیاد با راه اندازی صندوق اشتغال با ایجاد مشاغل دولتی در حوزه اشتغالزایی اقدامات حائز اهمیت انجان داده شده است.


وی با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه های استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهداگفت: بازنگری و اصلاح ساختار بنیاد در سالجاری در راستای ارئه خدمات مطلوب شروع شده است.


مدیر کل بنیاد شهید و امورایثار گران استان، ساخت فیلم با موضوع ایثار و شهادت را مهم عنوان کرد و گفت: در صدد تولید فیلم های شاخص سینمایی با هدف ترویج ایثار و شهادت هستیم.


برزگر، با بیان اینکه فرهنگ غنی ایثار و شهادت باید به نسل های بعدی منتقل شود، اضافه کرد: ضروری است که فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان اطلاع رسانی شود.


وی، با اشاره اجرای برنامه های متنوع  به مناسبت گرامیداشت روز شهد، افزود: رعایت اولیه حقوق شهروندی و ایثار گری، اجرای قوانین ایثار گری، آسیب شناسی می شود.


برزگر، با اشاره به اجرای برنامه های شورای فرهنگ ایثار وشهادت در استان، ادامه داد: طرح سپاس با مساعدت دستگاههای اجرایی در استان اجرا می شود.


این مسئول در استان، با اشاره به تغییر رویکرد در این زمینه با نقش مردم و شهروندان و دانشجویان و جوانان، در جامعه، گفت: کاشت نهال با نام شهدا در استان انجام می شود.


 وی، خبر از اجرای غربالگردی سلامت خانواد های شهدا داد وگفت:اجرای برنام ها با حضور جوانان و دهه هشتادی خواهد بود.


این مسئول دراستان، تجلیل از مدیران برتر دستگاههای اجرایی استان با هدف فعالیت های بخش فرهنگ ایثار و شهدا جرو برنامه های این هفته خواهدبود، افزود: همایش خادمین شهدا با حضور مردم برگزار خواهد شد.


برزگر، با اشاره به اینکه بیشترین شهدای استان در اسفند ماه بوده است، تاکید کرد: ۱۸۶ در کربلای ۱۲ شهید و ۱۲۵ در عملیات والفجر و ۱۰۱ شهید در عملیلت بیت المقدس ۱۰۱بوده است.


وی، رنج سنی شهدای استان را با ۸۷ درصد بین ۱۰ تا ۳۰ سال برشمرد و گفت: استان زنجان یک هزار و۳۴۷ شهید به انقلاب داده است.


برزگر، با بیان اینکه ساماندهی گلزار دارای رشد ۹۵درصدی است، افزود: با تحقق اعتبارات شاهد ساماندهی کل گلزار های شهدا در استان خواهیم بود.


مدیر کل بنیاد شهید استان، با اشاره به ۵۷مورد خاطره نگاری از خانواده شهدا دراستان، تصریح کرد: مجتمع توانبخشی ایثار گران دارای پیشرفت ۷۵درصدی است.


برزگر، با اشاره به تخصیص ۴۰ میلیاردی اعتبارات به این مجموعه، تاکید کرد: با تامین اعتبارات به موقع ایثارگران به حق مسلم خود می رسند.  


وی ایجاد اشتغال را برای ایثارگران از طرف دولت مهم عنوان کرد و گفت: پیگیر جدی در حوزه موزه دفاع مقدس استان زنجان داریم ولی منابع و اعتبار کافی در این زمینه هستیم که به نوعی در این خصوص شاهد کم لطفی هستیم.


برزگر، با اشاره به الزام اجرای نصب بارکد در گلزار شهدا، گفت: مطالبه اجرای چند نوع طرح را از شهرداری داریم.

کد خبر 1753443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha