پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر  می شود

شاهوردی گفت: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم هم گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاهوردی امروز (۱۶ اسفند) در ستاد هماهنگی خدمات سفر رشهرستان نهبندان اظهار کرد: ۱۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که باید برای آن برنامه ریزی کرد. 


وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نهبندان می توانست پیشران اقتصادی این منطقه باشد، افزود: ما به عنوان متولی این حوزه در این خصوص از مدیران گذشته گله مندیم، ۵۰ هزار اسکان در نهبندان ظرفیت خوب و جایگاه دوم را در استان دارد که نیازمند تلنگر و برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی منحصر بفرد است و اثر بیابان لوت و آسبادهای نهبندان را داریم، افزود: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم هم گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ۳۰۷ آسباد را در خراسان جنوبی داریم و  موزه آسبادها هم باید هرچه سریع تر راه اندازی شود.

شاهوردی گفت: صادرات صنایع دستی نهبندان قابلیت خوبی در ارسال است، بیابان لوت گرم ترین نقطه کره زمین، بلند ترین تپه های ماسه های دنیا می تواند گردشگر خارجی و خاص را جذب کند.

وی گفت: اعتبارات ما چندین برابر شده است اما یکی از دغدغه‌های ما در حوزه راهداری و محورهای مواصلاتی در نهبندان و سربیشه است که باید این ۵۰ هزار اسکان ثبت شود.

وی خواستار کنترل خودروهای شوتی شد و افزود: مسافران نباید احساس خطر کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: افطاری دادن به عنوان یک میراث معنوی ثبت شده و می‌توان‌با کمک دستگاه ها این مهم را در نهبندان دنبال کنیم.

وی خواستار ارائه لیستی از دستگاه های خدمات رسان و بروشورهای گردشگری در ورودی شهرستان شد و گفت: برنامه ریزی برای تالاب کجی باید انجام شود چراکه ۶۰ میلیارد تومان به حوزه محیط زیست اختصاص یافته تا مباحث فضای اقامتی و سرویس بهداشتی را داشته باشیم.

کد خبر 1753635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha