۲۰ اسفند؛ آخرین مهلت نام نویسی حافظان آران و بیدگل در آزمون اعطای مدرک تخصصی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: ۲۰ اسفند آخرین مهلت نام نویسی متقاضیان در نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم است.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت:  ۲۰ اسفندماه آخرین مهلت نام نویسی نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به عنوان تنها مدرک معتبر حفظ قرآن در کشور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم برگزار خواهد شد که مرحله اول آن، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی تبار تأکید کرد:  با توجه به اینکه در آزمون‌های استخدامی بویژه در آموزش و پرورش مدارک درجه ۱ تا ۳ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته، پیش بینی می‌شود امسال ثبت نام این دوره از آزمون‌ها با استقبال خوبی از سوی حافظان قرآن روبرو شود.

حافظان علاقه مند به شرکت در این دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم با همراه داشتن اطلاعات شخصی و فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت (اینجا)  مراجعه کرده و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: حافظان قرآن کریم که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن موفق به کسب نمره قبولی شوند یکی از پنج درجه معادل دکترا(درجه یک -استاد حفظ قرآنی)، فوق لیسانس(درجه دو- حافظ ممتاز قرآنی)، لیسانس(درجه سه -حافظ کل قرآن)، فوق دیپلم(درجه چهار -حافظ ۲۰ جزء) و دیپلم (درجه پنج- حافظ ۱۰ جزء قرآن)  را دریافت خواهند کرد.

مجیدی تبار تصریح کرد: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق هم‌پایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار و مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می شود.


وی اظهار داشت: پیش از این از منطقه شمال استان اصفهان، «مجتبی بیابان پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل در ششمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفاظ و «فاطمه گودرزی» از شهرستان کاشان در سیزدهمین دوره این رقابت ها موفق به کسب درجه یک(معادل دکترا) شده اند و هم اکنون به عنوان اساتید حفظ کشور شناخته می شوند. همچنین تعداد زیادی از حفاظ این منطقه موفق به کسب درجات دو تا پنج شده اند. /

کد خبر 1753742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha