گسترش فعالیت‌های کانون‌های با استفاده از ظرفیت مساجد

ویژه گفت: مصمم هستیم که در سال آینده برنامه های بهتری را برای کانون های مساجد اجرایی کنیم و در واقع هدف ما گسترش فعالیت های کانون ها در ابعاد مختلف با استفاده از ظرفیت مساجد است.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، ضمن تبریک ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانونهای مساجد گفت: ظرفیت بالایی که کانون مساجد دارد در شبکه کشور و استان همدان بسیار ارزشمند است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ کانون فعال فرهنگی و هنری در استان همدان افزود: طی چند سال گذشته به دلایلی که برخی به حوزه کشوری و برخی موارد نیز به حوزه استان بر می‌گردد و همچنین وجود کرونا تعدادی از فعالیتهای کانون ها تضعیف شد که خوشبختانه طی دو سال اخیر رویکرد بهتری نسبت به کانونها داشتیم که با حمایت از کانون ها در حال حاضر شاهد شکوفایی  کانون ها هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما این است که از ظرفیت های کانون های مساجد بهتر استفاده شود تصریح کرد: در واقع هدف ما ارتباط گیری قوی تر با کانون ها  است که در سال جاری ستاد اوقات فراغت تشکیل و حرکت های خوبی صورت گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه خیلی ضعف ها داشتیم که به حمد الله بسیاری از آن ضعف ها بهتر شده است و مصمم هستیم که در سال آینده برنامه های بهتری را برای کانون ها اجرایی کنیم گفت: در واقع هدف ما گسترش فعالیت های کانون ها در ابعاد مختلف با استفاده از ظرفیت مساجد است.

وی به اجرای طرح توسعه و  تحول اجتماع محور  سراسری ۲۰۲۰محله کم برخوردار با هدف حمایت از محلات کم برخوردار اشاره کرد و افزود: در این طرح که همه دستگاه ها در آن دخیل هستند برنامه های مختلفی در حوزه های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و ... با همکاری هلال‌احمر، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهرداری تهران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و همکاری مجموعه‌های دولتی و عمومی  اجرا  می شود.

ویژه تصریح کرد: در این راستا بر آن شدیم که بحث فرهنگی این طرح با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در محلات کم برخوردار صورت  گیرد و ما این مورد را از طریق شبکه کانونهای مساجد در محلات کم برخوردار داریم.

  وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود اعتبارات و مشکلات مالی به عنوان بزرگترین مشکل کانون های مساجد افزود: در این زمینه نیز ما قبول داریم که اعتبارات در این حوزه بسیار ناچیز است اما  پیگیریهایی لازم را با وزارت خانه داریم که بتوانیم در قالب  طرح های حمایتی تا حدودی کانون های مساجد را حمایت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه اخیرا ستادی در دفتر نماینده ولی فقیه شکل گرفته  که در این راستا ستاد رسیدگی به امور مساجد  برنامه های خوبی را دارد که در واقع مجموعه هایی که با مسجد ارتباط دارند  اگر تسهیلاتی باشد در اختیار مساجد وکانون ها نیز قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و فعالیت های مختلف مذهبی و فرهنگی در ایام ماه رمضان در مساجد گفت: برگزاری کلاس های قرآنی و آموزشی، محافل و کرسی های تلاوت قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی،   جشن های رمضان و... از برنامه های کانون های مساجد همدان در این ایام است.

ویژه همچنین از برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی استان همدان در ماه رمضان در شهرستان ملایر خبر داد و گفت:  به زودی زمان و مکان این نمایشگاه نیز بعد از برنامه ریزیهای لازم اطلاع رسانی می شود.

 وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش و شکوفایی  کانون های مساجد همدان گفت: امیدواریم  این شبکه مردمی معنوی که با محوریت مساجد شکل گرفته  روز به روز گسترش و تداوم داشته و از همه ظرفیت های مساجد  برای جذب بیشتر نسل جوان و نوجوان و افزایش تعداد بچه های مسجدی استفاده شود.

کد خبر 1753790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha