کانون‌های فرهنگی هنری به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کردند

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کردند، گفت: همانطور که مساجد کارکردهای متعددی در زمینه عبادی، سیاسی، اجتماعی دارد با تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد کارکردهای فرهنگی و هنری نیز احیا شد.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانونهای مساجد فرصتی  برای تجلیل از  کسانی است که خالصانه و بی ادعا  با همت بلند خود در راه رضای خدا و پویایی مسجد گام بر می‌دارند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان افزود: امسال، به حول و قوه الهی، ۳۱ سال  از تأسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را پشت سر می گذاریم. که در این مدت تلاش و مجاهدت در گسترش فرهنگ و هنر مسجدی؛ تلاشی وصف ناپذیر است.

 وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کرده اند تصریح کرد: همانطور که مساجد کارکردهای متعددی در زمینه عبادی، سیاسی، اجتماعی دارد با تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد کارکردهای فرهنگی و هنری نیز احیا شد.

عزیزی با استناد به آیه ۱۸ سوره مبارکه توبه که می‌فرمایید «"إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ ییَخْشَ إِلَّا اللَّهَ  فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ» مساجد خدا را تنها کسانی باید آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را به پا داشته و زکات می‌پردازند و جز از خدا نمی‌ترسند. امید است که آنان از ره‌یافتگان باشند. گفت: مسجد مرکز هنرهای اسلامی است، در جای جای این مکان مقدس شاهد  فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری هستیم.

وی با اشاره به فرمایش گهر بار امام راحل که فرمود: «مسجد سنگر اسلام است و باید حفظ شود، تصریح کرد: برآنیم با ارتقاء سطح فعالیت کانون های مساجد، سربازان توانمندی برای حفاظت از عرصه فرهنگی این سنگر مقدس تربیت کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در حال فعالیت است اظهار کرد: تعدادی از این کانون ها امسال تأسیس و یا در حال ایجاد است.

وی با بیان اینکه سهمیه ۱۴۰۲ استان همدان تاسیس ۷۰ کانون جدید است که  قریب به ۴۰ کانون تاسیس و ۳۰ کانون دیگر نیز تا پایان سال تاسیس می شود افزود: عمده این  کانون ها کانون های تخصصی خواهران بوده و این کانون ها در خصوص مسائل مختلف مربوط به جمعیت و فرزند آوری، سبک زندگی اسلامی، مباحث خانواده و ... فعالیت دارند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان اجرای برنامه های  قرآنی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی  گفت: به جد پیگیر هستیم  تا جایی که توان داریم این مسئله در مساجد استان اتفاق بیفتد.

وی سرکشی و دیدار با مدیران کانون های فرهنگی و هنری استان همدان و رصد فعالیت‌ها و اقدامات و نقاط قوت و ضعف کانون‌ها  و حمایت از کانون های فعال  را از برنامه های  ستاد  هماهنگی کانون های هدمان در سال جاری دانست و افزود: تغییر و تحول و جایگزینی مدیران جوان و تازه نفس  نیز برای پیشبرد بهتر برنامه ها  انجام شده است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان برگزاری برنامه های جشن های انقلاب و شعبانیه در ۴۵ مسجد همدان به مناسبت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب را از برنامه های دیگر دانست و گفت: هدف ما گسترش برنامه های فرهنگی و مذهبی و جذب بیشتر نسل جوان با برنامه های با نشاط در مسجد است.

وی برگزاری ویژه برنامه ۱۸ اسفند ماه با حضور مسئولان و اعضای کانونهای مساجد را از برنامه های این ایام دانست و گفت:  یکی از برنامه های خوب ما در روزهای اخیر برگزاری مسابقات قرآنی  مدهامتان در مرحله کشوری بود که از استان همدان نیز ۷ نفر در این مسابقات حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در این مسابقات «مهدی برنده» عضو کانون فرهنگی هنری مهدیه در مسجد مهدیه همدان رتبه سوم  شانزدهمین  دوره مسابقات قرآنی مدها متان کشور را کسب کرد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: در بخش حفظ کل برادران بالای ۱۶ سال «محمد مهدی رضایی» از اصفهان حائز رتبه نخست، «محمد رضا جعفرپور» از گیلان دوم و «مهدی برنده» از همدان سوم شدند.

 وی اضافه کرد: مهدی برنده، دانشجوی پزشکی و فارغ التحصیل جامعه القرآن نوجوانان همدان و عضو کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان است.

کد خبر 1753793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha