مسجد تراز، می تواند کانون اصلی و محوری تحولات اجتماعی باشد

حجت الاسلام غفوری گفت:مسجد تراز انقلاب اسلامی، می تواند کانون اصلی و محوری تحولات اجتماعی و همچنین حلقه وصل بین امّت و امام مسلمانان  و کارگزاران و متولیان جامعه و مردم می باشد.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون های مساجد زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری وکانون های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی از برنامه های کانون مساجد است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد تراز خاطر نشان کرد: در واقع مسجد تراز، پایگاه و سنگر اصلی اجتماع و انسجام بخشی استعدادها و توانمندیهای جامعه در جهت تامین نیازهای توده مردم در چارچوب ارزش های انقلاب اسلامی و حلقه وصل بین امّت و امام مسلمانان  و کارگزاران و متولیان جامعه و مردم می باشد.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد:در نظام و جامعه ی دولت محله ومسجد محور. با احیای ظرفیت های بالقوه و خاموش و مورد غفلت قرار گرفته مساجد و ارائه نظام جامع نظارتی و هدایتی و پیش برنده، در جهت افزایش پویائی و جاذبه های مسا جد، در عین حفظ استقلال، ارتباط متقابل اثر بخش و هم افزا، اولاً؛ بین مساجد و گلوگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر در ساحت های دینی تربیتی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وثانیاً؛ بین مسجد و خانواده و مدرسه در جامعه اسلامی؛ ایجاد و یا ترمیم و اصلاح می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است. مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه  و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می‌کند. حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی بدل می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه وحدت اجتماعی، عنصری اساسی برای سلامت و بقای اصل و اساس هر جامعه‌ای است ،گفت: مسجد هر قدر وحدت و یکپارچگی مسلمانان را پایدارتر کند و قشرهای بیشتری از جامعه را در برگیرد، به مسجد طراز اسلامی نزدیک‌تر است. حضور پیروان مذاهب گوناگون در یک مسجد نیز نشانگر آن است که اختلاف های عقیدتی و مذهبی نتوانسته صف واحد مسلمانان را دچار تفرقه و پراکندگی کند پس مسجد طراز اسلامی در مناطقی که پیروان مذاهب گوناگون زندگی می¬کنند، مسجدی است که همگان با وجود اختلافهای مذهبی، دوش به دوش هم در آن نماز بگزارند.

کد خبر 1753836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha