ضرورت احیا و تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

حجت‌الاسلام آذرافروز، گفت: ضرورت دارد مسئولان کشور و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توجه بیشتری داشته باشند و آنها را احیا و تقویت کنند.

حجت‌الاسلام حسن آذرافروز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: هدف تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای این بود که همه ارکان مساجد اعم از امام جماعت، بسیج، هیئت امنا، واحد فرهنگی و گروه‌های جهادی در کنار هم قرار بگیرند و ستاد راهبردی با محوریت این کانون‌ها تشکیل شود.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خوزستان، افزود: کانون‌های مساجد بنا شدند تا بتوانند در عرصه فرهنگ و هنر اسلامی در مساجد فعالیت کنند و شاهد تربیت نیروهایی باشیم که راه انقلاب ‌را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تربیت کادر برای انقلاب اسلامی است تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، این کانون‌ها نقش بسیار مهم و اساسی در مساجد ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام آذرافروز، بیان کرد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین وظایف کانون‌های مساجد این است که سنگر و پایگاهی باشند و در مقابل کار فرهنگی باطل مقاومت کنند.

وی ادامه داد: روحانیون مستقر در مساجد باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند تا نتایج مثبتی را در کانون‌ها ببینیم.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خوزستان، خاطر نشان کرد: متأسفانه توجه زیادی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نشده و حتی برخی به سمت تعطیلی رفته‌اند که ضرورت دارد مسئولان کشور و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کانون‌ها توجه بیشتری داشته باشند و آنها را احیا و تقویت کنند.

کد خبر 1753870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha