باید به نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در جامعه بیشتر توجه شود

قانعیان‌پور، بر ضرورت توجه جدی به نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در جامعه تاکید کرد و گفت: مساجد همواره کانونی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و هنری بوده و هستند، اما این کارکرد سنتی مساجد مغفول مانده و باید جدی گرفته شود.

«حسین قانعیان‌پور» امروز (جمعه ۱۸ اسفندماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: مساجد همواره کانونی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و هنری بوده و هستند، اما این کارکرد سنتی مساجد مغفول مانده و باید جدی گرفته شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند، از وجود ۷۶ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی مساجد در آبادان و خرمشهر، خبر داد و افزود: ۷۰ باب کانون عمومی شامل ۵۰ باب کانون شهری و ۲۰ باب کانون روستایی و ۶ باب کانون تخصصی خواهران در منطقه آزاد اروند فعالیت می کنند.

وی جذب جوانان و ارتقای سطح فرهنگی و هنری مساجد را از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی از طریق مساجد و توسط جوانان شکل گرفت و رشد کرد، سپس نیز در جنگ تحمیلی مساجد نفش تربیتی نیروها را ایفا کردند، لذا اگر به نقش مساجد و کانون‌ فرهنگی هنری مسجد در جامعه بیشتر توجه شود برای حل مشکلات بسیار حائز اهمیت و اثر گذار خواهد بود.

قانعیان‌پور با بیان اینکه اگر در مساجد کار تشکیلاتی انجام ندهیم کار فرهنگی قابل قبول ارائه نخواهد شد، خاطر نشان کرد: در این راستا ستاد کانون‌های مساجد اروند در سال‌های گذشته رتبه‌های اول تا سوم کشوری را به دست آورده و در حال حاضر نیز در جهت رشد و ارتقای کانون‌ها فعالیت‌های متنوعی را در حال اجرا دارد که از جمله می ‌توان به تاسیس کانون‌های تخصصی ویژه خواهران اشاره کرد.

وی یاد آور شد: خوشبختانه در اولین گام توانستیم ۶ کانون تخصصی خواهران را در منطقه آزاد اروند تاسیس کنیم و در تلاش هستیم تا آنها را ارتقا و افزایش دهیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند، به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند اشاره کرد و ابراز داشت: ما فعالیت‌ها را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم که در حال انجام هستند.

وی با بیان اینکه جوانان از طریق کانون‌ها وارد مجموعه‌های مساجد و جذب فعالیت‌های این نهاد می‌شوند، اضافه کرد: در منطقه آزاد اروند کانون ها و گروه‌های بسیار قوی داریم که در سطح کشور حرف برای گفتن دارند، امروز با تلاش های صورت گرفته پنج هزار و ۹۷۴ جوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند جذب و فعالیت می کنند.

قانعیان‌پور بیان کرد: در تلاش هستیم تا با راه اندازی و تاسیس طرح تئاتر نمایشی شبستان نیز مفاهیم، مذهبی، اعتقادی و اجتماعی در مساجد را اجرایی و ترویج دهیم تا در آینده هنرمندان متعهد مسجدی تحویل مساجد و جامعه شوند.

وی با بیان اینکه هنر نمایش بچه‌های مسجد از تحولات کانون‌های مساجد است، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های کانون‌های مساجد این است که کانون‌های تخصصی راه‌اندازی کنند که می‌توان به کانون تخصصی نخبگان، قرآن، نمایش و خواهران با هدف جذب حداکثری نسل جوان به مساجد اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند، با بیان اینکه نگاه ما به کانون‌های مساجد این است که در آینده بتوانیم هنرمندان ارزشی تحویل جامعه دهیم، تاکید کرد: تربیت هنرمندان متعهد مسجدی از اهداف این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند است تا ارتقای ارزش‌های دینی، اسلامی و مذهبی از طریق هنرمندان مسجدی و متعهد به مسجد در جامعه ترویج یابد.

وی ادامه داد: فعالیت در این عرصه و جذب جوانان به مسجد خوش سلیقگی و وقت گذاشتن می ‌خواهد و لازم است هر کسی می‌تواند در این عرصه وارد شود و کمک کند.

کد خبر 1753930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha