نمایندگان مجلس در مسجد به مردم خدمت کنند

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: امروز هرچقدر پایگاه ها فعال و پویا تر باشند، برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد نیز پر رونق تر خواهند بود، نمایندگان مجلس محل خدمت به مردم را مساجد در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان قرچک پیش از ظهر امروز شنبه(۱۹ اسفندماه)به ریاست امام جمعه  و با حضور فرماندار و اعضای شورای فرهنگی عمومی در محل دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد. 

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهارداشت: شاید اولین شهرستانی باشیم در کشور که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث محوریت مساجد، این جلسه را تشکیل دادیم تا در راستای رونق مساجد تلاش کنیم. 

وی افزود: در زمان پیغمبر (ص) و حکومت امیرالمومنین (ع) مساجد محل مدیریت جامعه به شمار می رفتند. باید سنت حسنه پیامبر اکرم (ص)  و امیرالمومنین (ع) ادامه دار شود، بنده پیشنهاد میکنم،  نمایندگان مجلس دومین محل خدمت را پس از مجلس مسجد قرار دهند. 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به نقش مهم مساجد در پیوند اجتماعی اظهار داشت: مسجد محل عبادت و رفت و آمد مردم است، پس از انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام (ره) در راستای تشکیل مسجد،  پایگاه های بسیج در مساجد احداث شد و این امر باعث رونق هرچه بیشتر برخی مساجد شد،امروز هرچقدر پایگاه ها فعال و پویا تر باشند، برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد نیز پر رونق تر خواهند بود.

امام جمعه قرچک خواستار حل مشکلات مدیریتی مساجد شد و بیان داشت: خیلی از هیئت امنای مساجد گله‌مند هستند که ما امام جماعت نداریم،  اگر ما امام را از شهر قم به شهر قرچک بیاوریم،  حداقل خواسته امام جماعت که ضرورت دارد، داشتن خانه است، موضوع خانه عالم یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مشکل امروز است که ما با آن روبه رو هستیم، تامین خانه عالم مهمترین کار فرهنگی مجموعه شهرستان است. 

وی ادامه داد: گاهی میلیاردها تومان هزینه میکنیم برای چهارتا برنامه آن هم در سال پنج مرتبه، ولی اگر بتوانیم زمینه را فراهم کنیم که امام جماعت مستعد و آگاه در یک محله و مسجدی مستقر باشد این کار هر روز و مفیدی خواهد بود و هزینه زیادی نیز خواهد داشت، ذمتاسفانه ما در شهرستان قرچک یکی از آسیب های بزرگی که داریم،  این است که مسجد قبیله ای ساخته شدند و هیئت امنا از یک قبیله برای فلان روستای فلان استان هستند و تصمیم گیری با خودشان است. 

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان اظهار داشت: از طریق آقای دادستان باید ورود پیدا کنند،  هیئت امنا های مساجدی که باتوجه به میل شخصی و گروهی میخواهند کار انجام دهند، باید کنترل شوند.

کد خبر 1754012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha