کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی به یاد شهدای انقلاب نهال کاشتند

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان گفت: به مناسبت روز درختکاری کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به یاد شهدای انقلاب چند اصله نهال کاشتند.

مصطفی سیامکی، مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: پانزدهم اسفند، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است که هرساله جمعی از کارکنان و شهروندان به یاد شهدای انقلاب اسلامی اقدام به کاشت اصله نهال در مکان های مختلف می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام زیبا به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت، ایجاد فضای سبز بیشتر در مکان های محروم، حفظ محیط زیست، نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت و غیره می باشد.

سیامکی با اشاره  به حفظ و اهمیت فضای سبز و درختکاری عنوان کرد: اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان اضافه کرد: ما می‌توانیم با کاشت هر درخت به نام شهیدان یاد و خاطره این عزیزان را در اذهان زنده نگه داریم و این کمتر کاری است که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهیم.

سیامکی بیان  کرد: نهال های کاشته شده شامل زبان گنجشگ، سرو خمره ای و زیتون تلخ بوده که هر نهال درخت به نام یک شهید این شهرستان کاشته شد.

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۶ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

کد خبر 1754086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha