اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز(۲۰ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان به صورت منسجم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۷ بقعه متبرکه در خراسان جنوبی با حضور ۴۷ مبلغ بومی و غیربومی میزبان اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری خواهند بود و این طرح ها از ۲۲ اسفند آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۷ بقعه متبرکه بحث ترتیل خوانی خواهیم داشت، افزود: محافل قرآنی در ۱۲ بقعه متبرکه استان طی ماه مبارک رمضان برگزار می شود و بحث کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ۶ بقعه متبرکه در دستور کار داریم.

حجت الاسلام بخشی پور به افطاری ساده اشاره کرد و گفت: طی ماه مبارک رمضان در ۱۰ بقعه متبرکه بحث افطاری ساده را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طرح قرار دوازدهم در کل شهرستان ها به منظور توزیع بسته غذایی اجرا خواهد شد و تاکنون هزار و ۲۴۰ بسته غذایی و ۳۹ کمک هزینه جهیزیه در راستای اجرای این طرح در استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۷ بسته تحصیلی به ارزش ۸۹ میلیون تومان از محل نیات موقوفات مرتبط خریداری و در استان توزیع شده است.

حجت الاسلام بخشی پور در خصوص اسکان مسافران نوروزی گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری ۷۱۶ مهمان سرا و زائر سرا آماده اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به ثبت وقف های جدید در استان اشاره کرد و افزود: ۵۹ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش ۲۳ میلیارد تومان در استان ثبت شده است.

وی عنوان کرد: موقوفاتی‌ داشته ایم که سند اجاره نداشته اند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۸ سند اجاره برای موقوفات در استان تنظیم شده است و برای پنج هزار و ۹۱ مورد تجدید قرارداد داشتیم.

حجت الاسلام بخشی پور از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱ طرح موضوع در دادگاه داشتیم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۱ رای له موقوفات و هشت رای علیه موقوفات بوده و ۹۱ رای در حال تجدید نظر است.

کد خبر 1754214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha