صدای قدم‌های ماه خدا می‌آید/ ۵هزار مسجد فارس مهیای ماه رمضان

حدود پنج هزار مسجد و یک هزار و ۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرک در استان فارس آماده میزبانی از روزه داران و زائران هستند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| «رمضان»، یکی از مهمترین و پربرکت‌ترین ماه‌ها در تقویم اسلامی است که هر ساله با پرتوی فراوان و برکات خاص خود، وارد زندگی مسلمانان می‌شود.

این ماه به عنوان ماه رحمت و بخشش الهی شناخته شده و مسلمانان در این ماه به عبادت‌، دعا، صدقه و تلاوت قرآن تمرکز بیشتری دارند.

رمضان فرصتی است برای پاکسازی روح و بدن از گناهان و نقصانات، پیوسته فکر کردن به معنویت و فضیلت‌ها و پیشبرد در مسیر تقوا. این ماه فرصتی منحصر به فرد برای تفکر و تامل و رهایی از چنگ گناهان، ارتباط با خداوند متعال و کسب فضیلت و برکت بیشتر است.

با در نظر گرفتن اهمیت بی‌نظیر این ماه، مسلمانان و همه افراد باید با آمادگی کامل به این ایام قدم نهند تا از برکات و رحمت‌های خداوند در این ماه پربرکت بهره‌مند شده و نزدیکی به الهی را رقم بزنند.

با نزدیک شدن به ماه مبارک رضان، مساجد نیز در تکاپو هستند تا خود را برای میزبانی هر چه بهتر مومنان روزه دار مهیا کنند.

صدای قدم‌های ماه خدا می‌آید/ ۵۰۰۰ مسجد فارس مهیای ماه رمضان

مهیاسازی مساجد برای ماه رمضان

فرایند آماده‌سازی مساجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا این فضاهای مذهبی باید به شکلی کامل و تمیز، آماده پذیرایی از نمازگزاران باشند.

برای مساجد، به طور خاص در ماه رمضان، تمیزی و بهداشت، فضاسازی مناسب، برگزاری برنامه‌های مذهبی، امکانات آشپزخانه برای افطار و... از جمله موارد مهمی است که باید برای ماه رمضان در نظر گرفته شود.

ایجاد ارتباط و تعامل قویتر مسلمانان با مساجد، آموزش دینی درست و اصولی، ایجاد انگیزه برای حضور فعال در مراسمات دینی و ترویج فضای روحانی و معنوی در مساجد، موارد دیگری است که برای آماده‌سازی مناسب مساجد برای ورود به ماه رمضان اهمیت دارد.

حدود پنج هزار مسجد و یک هزار و ۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرک در استان فارس آماده میزبانی از روزه داران و زائران هستند.

۵۰۰۰ مسجد فارس آماده استقبال از مومنان

در استان فارس نیز ۵ هزار مسجد با همت و مشارکت اهالی و بچه های مسجد از روزهای قبل آستین همت را بالا زده و اقداماتی همچون غبارروبی و برنامه ریزی های مختلف، مقدمات برنامه های ماه مبارک رمضان در مساجد را مهیا کرده اند.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: حدود پنج هزار مسجد و یک هزار و ۴۰۰ امامزاده و بقعه متبرک در استان فارس آماده میزبانی از روزه داران و زائران هستند.

سید مجتبی علوی با بیان اینکه مساجد استان فارس با غبارروبی و عطرافشانی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند، گفت: با همکاری مردم متدین و هیئت امنا و پایگاهای مقاومت در دهه تکریم و تعظیم مساجد در آخر ماه شعبان المعظم، بقاع متبرکه  و مساجد استان گردگیری، غبار روبی و عطرافشانی گردید و آماده میزبانی از مردم و روزه داران محترم شدند.

صدای قدم‌های ماه خدا می‌آید/ ۵۰۰۰ مسجد فارس مهیای ماه رمضان

وی افزود: در آستانه سال نو و با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، یکی از آداب پسندیده که از ضروریات دینی و سلامت عمومی جامعه می باشد پاکیزگی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در مساجد و محل های عبادت است که بایستی مورد توجه متولیان امر و دست اندرکاران و نیز خادمان مساجد قرار گیرد.

علوی ادامه داد: بنابراین دهه تکریم و تعظیم مساجد که در آخر ماه شعبان قرار گرفته فرصت مناسبی است تا عموم متولیان و خادمان مساجد با مشارکت مردم و نمازگزاران نسبت به غبارروبی، شستشو، عطرافشانی و ضد عفونی کردن مکان های مختلف مساجد و بقاع متبرکه اقدام کنند که این امر مهم در استان فارس انجام شد.

برای روزه اولی های عضو کانون های مساجد نیز در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های احکام روزه داری و نماز در نظر گرفته شده است.

تدارک برنامه های معنوی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس نیز گفت: هر ساله در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در هنگامه دهه تکریم مساجد، به همت اصحاب و ارکان مساجد با همکاری کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج، خانه های خدا غبار روبی و عطر افشانی شده و مهیای میزبانی مومنان و روزه داران می شود.

حجت الاسلام حسین امیدی خاطرنشان کرد: گزارش های رسیده از کانون های مساجد حاکی از آن است که برنامه های متنوعی برای ماه مهمانی خدا تدارک دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های قرآنی محور فعالیت های ویژه ماه رمضان است، افزود: مراسم جزءخوانی و تلاوت قرآن کریم، محافل انس با قرآن و جلسات تفسیر و احکام در این ماه اجرا می شود.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: برای روزه اولی های عضو کانون های مساجد نیز ویژه برنامه های احکام روزه داری و نماز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1754306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha