هشدار جدی دادستان کرمان مبنی بر برخورد جدی با متهمان چهارشنبه سوری

بخشی از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های متهمان چهارشنبه سوری خبر داد و بیان کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدارها، با قانون شکنی و استفاده از مواد منفجره و اشتعال زا، سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را خدشه دار کنند برخورد قضایی و بازدارنده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان صبح سه شنبه(۲۲ اسفند) در جلسه ستاد استانی مجرمان حرفه‌ای از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های متهمان چهارشنبه سوری خبر داد و بیان کرد: با افرادی که بخواهند بدون توجه به هشدارها، با قانون شکنی و استفاده از مواد منفجره و اشتعال زا، سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را خدشه دار کنند برخورد قضایی و بازدارنده خواهد شد.

مهدی بخشی افزود: عدم رعایت نکات ایمنی و بی توجهی به هشدارها سبب شده هر ساله در این شب افراد زیادی یا مصدوم شوند و یا جان خود را از دست دهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار می‌شوند.
وی تأکید کرد: شعب کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های واصله از ضابطین رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر خواهند کرد.
این مقام عالی قضائی با اشاره به ضرورت نظارت جدی خانواده‌ها بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی جهت جلوگیری از فریب خوردن از کانال‌ها و سایت‌های آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره تصریح کرد: به همه مراجع انتظامی ابلاغ شده تا عاملان فراخوان در فضای مجازی یا عوامل ایجاد تجمع‌های پرخطر و فروشندگان مواد محترقه را شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی کنند تا مجازات قانونی در خصوص آن‌ها اجرا شود.
وی یادآور شد: کالاهای محترقه، اشتعال زا و خطرناک به هیچ وجه نباید در واحدهای صنفی به فروش برود و نگهداری، حمل، خرید و فروش این موارد به موجب ماده ۱۲ قانون مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات جرم است و استفاده از مواد محترقه اگر منتهی به آسیب بدنی شود علاوه بر مجازات حبس یا جزای نقدی، موجب محکومیت به پرداخت دیه به مصدومین نیز خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پایان ابراز امیدواری کرد: شهروندان با تبعیت از قانون و توجه به تذکرات مسئولان و همچنین پرهیز از تجمعات غیرضروری و اقدامات نابهنجار و مخاطره‌آمیز، پایان سال خوبی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند.

کد خبر 1754499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha