بیش از ۱۳هزار نفر از جامعه ایثارگری مازندران تبدیل وضعیت شدند

کهن سال با بیان اینکه وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری استان با توانمندسازی، آموزش مهارت و دانش بنیان شدن کسب و کار رو به پیشرفت است، گفت: ۱۳ هزار و ۵۵۰ تن از جامعه ایثارگری استان تاکنون تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سعید کهن سال-مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در نشست با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقرمحمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه ۳۰۹نفر در این اداره کل به جامعه ایثارگری خدمت می کنند، اظهار کرد: ۷۳درصد از این کارکنان ایثارگر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰درصد کارکنان را فرزندان شهدا و ۳۰درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند، گفت: ۳۵هزار و ۸۵۷جانباز، ۱۰هزار و ۴۲۱شهید، ۲۸هزار خانواده شهید و ۱۳۱نفر خانواده جانباز در این اداره کل خدمت دریافت می کنند.

کهن سال با بیان اینکه ۲۷۰هزار نفر از اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران خدمت دریافت می کنند، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد با قوت در دست اجراست.

وی از تشکیل شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندارمازندران خبر داد و یادآورشد: ۵۲جلسه این شورا در فرمانداری های استان تشکیل شد.

کهن سال از تدوین سند چشم انداز تا ۱۴۲۰ در این شورا خبر داد و گفت: تلاش داریم از ظرفیت های استان برای خدمت به جامعه ایثارگری ذیل این سند بهره گرفته شود.

وی به دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و از برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۳ خبر داد  و گفت: کیفی سازی تمثال مبارک شهدا در راستای برگزاری این کنگره با قوت در دست اقدام است.
کهن سال گفت : هزار و ۵۸۷ گلزار شهدا با ۱۰هزار و ۲۲۷مزار شهید در استان موجود است که بخش اعظمی از گلزار شهدا ساماندهی شد.
وی تعداد مراکز درمانی طرف قرار داد را ۶۴۸مورد اعلام کرد و یادآورشد: ۵۳۰نفرتجهیزات جانبازان نخاعی را درب منازل تحویل گرفتند.

کهن سال از ایجاد سامانه جمع آوری و جانمایی آثار و خاطرات و وصیت نامه شهدای استان مازندران خبر داد و افزود: به واسطه این سامانه منابع ایثار و شهادت استان به عنوان یک منبع غنی فرهنگی ارزشی در اختیار عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت که راه اندازی کامل این سامانه یک میلیارد تومان بودجه می خواهد.

وی باتاکید براینکه تکریم خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز استان مورد توجه است، گفت: طی این دوسال اخیر در غالب رزمایش با ۹۶هزار تن از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان استان لاله خیز مازندران دیدار و گفتگو شد.

کهن سال از خدمت مددکاری مشاوره ای برای خانواده های معظم شهدا به ویژه فرزندان شاهد مدافعین حرم خبر داد و افزود: پایش سلامت روان فرزندان شهدای مدافع حرم در استان مازندران به ابتکار این اداره کل درحال انجام است که سایر استان ها از این طرح الگو گرفته اند.

وی با بیان اینکه هزار نفر از خانواده های معظم شهدا که فرزندان و همسران آنها در اسفند ماه و ماه رمضان به شهادت رسیدند در آستانه نوروز مورد تکریم قرار خواهند گرفت، ادامه داد: ۵۰ درصد کارکنان این اداره کل در ایام نوروز با خانواده های معظم شهدا دیدار و سرکشی خواهند داشت.

کهن سال با بیان اینکه وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری استان با توانمندسازی، آموزش مهارت و دانش بنیان شدن کسب و کار رو به پیشرفت است، گفت:  ۱۳ هزار و ۵۵۰ تن از جامعه ایثارگری استان تاکنون تبدیل وضعیت شدند.

وی بیان کرد: در سال جاری با ۴۶هزار و ۵۰۰ خانواده شهدا دیدار داشتیم، ما مشاوره فردی و گروهی را در حوزه روانشناسی و مشاوره تحصیلی داریم که ۱۳هزار و ۹۰ مورد مشاوره انجام شد.

کد خبر 1754543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha