«قرار زیارت» در مساجد مشهد

معاون زیارت سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز طرح قرار زیارت ویژه ماه رمضان، تحت عنوان «از افطار تا سحر» در مساجد مشهد خبر داد.

سیدجلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در امر زیارت، تسهیل تشرف زائرین و مجاورین است. در همین راستا طرح قرار زیارت با هدف تسهیل‌گری در زیارت و تشرف گروهی به حرم رضوی برای اقشار مختلف جامعه در طول سال در دستور کار قرار گرفت و اخیرا نیز چند دستگاه اتوبوس به صورت اختصاصی به این موضوع اختصاص پیدا کرد. 

وی تصریح کرد: برنامه قرار زیارت ویژه ماه مبارک رمضان نیز در قالب طرح «از افطار تا سحر» ویژه نوجوانان و خانواده ها با محوریت مساجد محوری محلات در سه نوبت صبح، عصر و شب در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: در این طرح که معمولا در هر مرحله به نیابت از یکی از شهدای محله برگزار می‌شود، خانواده ها و نوجوانان مشهدی به صورت گروه های ۴۰ نفره به حرم رضوی به صورت دسته جمعی مشرف می‌شوند.

بامشکی با اشاره به برنامه هایی که برای زائرین قرار زیارت در حرم مطهر تدارک دیده شده بیان کرد: قرآن خوانی در رواق امام خمینی (ره)، برگزاری برنامه های فرهنگی و سخنرانی مذهبی از مهمترین اقداماتی است که در داخل حرم رضوی برای این افراد اجرا می شود.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه در طول مسیر و در اتوبوس نیز امام جماعت مسجد آداب حضور و نایب الزیاره را تشریح می‌کند گفت: حضور مربی مسجد و برگزاری برنامه های فرهنگی در طول مسیر تشرف به حرم نیز از جمله مواردی است که در این طرح پیش بینی شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1754574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha