اجرای طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها «مسطورا» در کرمانشاه

حجت الاسلام قوره جیلی گفت:در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها قرار است ۳۰ فراز از قرآن را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم یعنی در طی ماه رمضان هر روز یک فراز را آماده کرده و یاد گرفته و اجرای می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به اجرای طرح مسطورا در کرمانشاه، گفت: طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی و گفتمان سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم و آیات کلیدی کتاب خدا از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: آن طور که صاحب‌نظران و کارشناسان قرآنی می‌گویند، یکی از راه‌هایی که می‌توان مفاهیم کاربردی و مورد نیاز امروز جامعه را در بین مردم گفتمان کرد، حفظ آیات کلیدی قرآن توسط عموم جامعه است. حفظ آیات مهمی که به تعبیر مقام معظم رهبری دست استعمار سعی در دورنگه داشتن جوامع اسلامی از آنها داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طرح ۴ سطح دارد که ابتدا برقراری گفتمان و بیان ۳۰ فراز برای مردم است و موضوع مباحث آن به شیوه روزانه تلاوت و تفسیر یک آیه از قرآن کریم طی ماه رمضان خواهد بود.

حجت الاسلام قوره جیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه  طرح «زندگی با آیه‌ها» در ایام ماه مبارک رمضان شکل گرفته لذا  تمام دستگاه‌های فرهنگی پای کار اجرای آن آمده‌اند.

 رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و به ویژه برنامه‌های فرهنگی از سوی گروه‌های رسانه‌ای در محور این فرازها انجام و مکان برگزاری این برنامه را در ماه مبارک رمضان؛ حسینیه‌ها، مساجد، تکیه‌ها  است.

کد خبر 1754648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha