موزه تمدن اسلامی شارجه ، میزبان نمایشگاه تاریخ جهان اسلام در ماه رمضان

موزه تمدن اسلامی «شارجه» امارات در ماه رمضان به طور رایگان پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationalnews»، موزه تمدن اسلامی «شارجه» امارات در ماه رمضان به طور رایگان پذیرای بازدیدکنندگان است.

ماه مبارک زمان مناسبی برای کنکاش در تاریخ جهان اسلام است و اینکه چگونه این دین پیشرفت های علمی، هنری و ادبی را در طول قرن ها پیش برده است.

موزه تمدن اسلامی شارجه قصد دارد تا در ماه مبارک رمضان به طور رایگان این اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به تاریخ تمدن اسلامی قرار دهد.

این موزه همه روزه به جز روزهای جمعه ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر و سپس از ساعت ۹ شب تا ۱۱ شب پذیرای بازدیدکننگان است.

این موزه در دو روز آخر  ماه مبارک رمضان تعطیل خواهد بود تا برای عید فطر که قرار است در ۸ یا ۹ آوریل برگزار شود، آماده شود.

موزه تمدن اسلامی شارجه یک نقطه عطف فرهنگی در امارت است. این مکان در امتداد اسکله المجاره واقع شده است و هزاران اثر از قرن اول هجری تا چهاردهم را به نمایش می گذارد.

موزه تمدن اسلامی شارجه که دارای یک معماری بسیار زیبا و شگفت انگیز است در ابتدا به عنوان یک بازار در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد و در سال ۲۰۰۸ به دستور شیخ «سلطان بن محمد القاسمی»،  حاکم شارجه به موزه تبدیل شد.

این موزه در ماه رمضان همچنین در حال حاضر میزبان نمایشگاه متقابل هنر اسلامی و هندی است و نشان می‌دهد که چگونه دین اسلام هنرمندان را از شبه قاره به سمت رویکردها و مرزهای جدید سوق داد.

اطلاعات بیشتر درباره زمان‌بندی و نمایشگاه‌های موزه تمدن اسلامی شارجه در sharjahmuseums.ae موجود است و علاقه مندان می‌توانند از این سایت برای دریافت اطلاعات بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 1754675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha