پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد در ماه رمضان تقویت می‌شوند

شفیعی از تقویت پایگاه های قرآنی در ماه رمضان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن، همزمان با ماه مبارک رمضان به همت کانون های مساجد برگزار خواهد شد.

«مرتضی شفیعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری و همدلانه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان در زمینه های مختلف اجرا می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی تقویت و حمایت از برنامه های پایگاه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری، پخش مستند های تهیه شده از پایگاه های قرآنی از صدا و سیمای ملی و مرکز استان را از اهم این برنامه ها برشمرد و افزود: اجرای ویژه برنامه قرآنی در صدا و سیما با دعوت از چهره های موفق قرآنی کانونها به خصوص نفرات برتر مدهامتان از دیگر برنامه های مهم این ستاد در طول ماه رمضان می باشد.  

وی گفت: طرح شنبه های کتاب با معرفی کتب و آثار ارزشمند در موضوع ماه رمضان و کتاب آسمانی قرآن از جمله کتاب "رمضان با قرآن" تالیف حجت الاسلام قرائتی نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم فرهنگی در طول این ماه اجرا می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همچنین با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن  و کرسی های تلاوت در ماه رمضان اظهار داشت: تمامی این محافل معنوی و نورانی به شکل مردمی و به همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگذار می شوند که ۳۰ محفل قرآنی ویژه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

شفیعی همکاری در برگزاری جشن‌های نیمه رمضان و اجرای گروه‌های سرود و تواشیح در مراسمات برگزار شده را از دیگر برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ماه رمضان اعلام کرد و افزود: برگزاری نشست های تربیتی، کلاس های آموزش احکام نماز و روزه ویژه دختران و پسران روزه اولی، برگزاری مراسم با شکوه جشن تکلیف، جشن روزه اولی ها و جشن میلاد امام حسن(ع)، اجرای طرح سفره کریمانه در قالب اطعام نیازمندان نیز در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بسته های کمک معیشتی بین نیازمندان، برگزاری مراسم احیا در لیالی قدر، همکاری در برگزاری اعتکاف دانش آموزی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نیز به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی انجام خواهد شد.

کد خبر 1754838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha