میزبانی مساجد از جلسات قرآن؛ رسم رمضان در کردستان

ماه مبارک رمضان در استان کردستان با آیین‌های معنوی بسیاری همراه است که برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم یکی از این آیین‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، صدای پای رمضان که می آید مساجد و مناره ها گلبانگ مرحبا را برای خوشامدگویی رمضان سر می دهند.

آیین های معنوی این استان بی شمارند، کردستانی ها با آمدن ماه مبارک رمضان مهیای شرکت در ضیافت الهی می شوند تا غباردل بزدایند و ایمان و معنویت را روانه وجودشان کنند. از آیین های این ماه در استان کردستان برپایی محافل قرآنی است که در همه مساجد و اغلب منازل برپا است.

آیین های معنوی جزء خوانی زینت بخش رمضان در کردستان

از جمع های خانوادگی گرفته تا مراسم های بزرگ جزء خوانی در مساجد همگی گویای حضور قلبی مردم این استان در ضیافت الهی است.

خداوند سفره رحمت می گشاید و بندگان در این ماه توشه آخرت برمی چینند تا ثمره این رحمت را در راز و نیاز با خدا شامل حال دنیا و آخرت خود نمایند.

امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز کردستان محفل جزء خوانی قرآن کریم را در مسجد جامع سنندج به عنوان یکی از برنامه های شاخص ماه مبارک رمضان اجرا می کند که این مراسم معنوی از نخستین روز رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

آیین های معنوی جزء خوانی زینت بخش رمضان در کردستان

جزء خوانی قرآن کریم برنامه ای فاخر و مردمی در ایام رمضان

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم از برنامه های فاخر و مردمی ماه مبارک رمضان است که در مسجد جامع سنندج هر روز دایر است.

وی با بیان اینکه مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم به مدت ۳۰ روز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود، اعلام کرد: این مراسم با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان و صدا و سیمای کردستان در مسجد جامع سنندج هر روز با استقبال مردم برگزار می شود.

دریایی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های معنوی در ایام ماه مبارک رمضان جوانان را از خطرات و آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد و زمینه ترویج و گسترش معنویت را در جامعه مهیا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های قرآنی نیز یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در ایام رمضان است که در سطح استان در دستور کار قرار می گیرد.

آیین های معنوی جزء خوانی زینت بخش رمضان در کردستان

بچه های مسجدی محافل قرآن را در رمضان پررنگتر اجرا می کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان اعلام کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان با رویکرد فعالیتهای قرآنی در طول سال فعالیت دارند و در ایام ماه مبارک رمضان این فعالیت معنوی در سطح کانون ها افزایش می یابد.

بهزاد کیامهر برگزاری محافل جزء خوانی قرآن کریم در کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآنی در میان بچه مسجدی ها را از فعالیتهای معنوی کانون های مساجد استان در ایام رمضان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است و بچه های مسجدی استان هر ساله محافل قرآن را در کنار سایر فعالیتهای فرهنگی و هنری مساجد، در ایام رمضان پررنگتر اجرا می کنند.

کد خبر 1754843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha