64 طرح برای توسعه محلات کم برخوردار تعریف شد

معاون شهردار شیروان گفت: امسال اجرای ۶۴ طرح بازآفرینی با اعتبار ۶ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در این شهر خراسان شمالی مصوب شد.

مسعود الهی، معاون شهردار شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این میزان اعتبار که تا افق ۱۴۰۵ برنامه ریزی شده برای بازآفرینی و توسعه محلات هدف و کم برخوردار شهر در نظر گرفته شده است و در بخش های آموزشی، عمرانی، بهسازی معابر، جدول کشی و پیاده روسازی هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با این اعتبارات، تحرک خوبی در توسعه بازآفرینی در شهر شیروان ایجاد می شود، اقداماتی که امسال در اجرای طرح بازآفرینی انجام شده در مقایسه با گذشته بی‌نظیر بوده است.

الهی با اشاره به طرح های بازآفرینی شیروان عنوان کرد: بازگشایی خیابان بیست متری- حکیم تا کمربندی خاتم الانبیاء از مهمترین طرح های اجرایی در این زمینه بوده که سه هکتار تملک و در این راستا طی ۲۰ تفاهم نامه با مالکین این محدوده موافقت شد.

معاون شهردار شیروان اعتبار هزینه شده طرح مذکور را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بازگشایی خیابان جهاد و محلات محروم، خارج شدن از حالت بن بست، افزایش ارزش افزوده املاک مردمی، خارج شدن از چهره قدیمی و فرسوده و غیره از جمله اهداف این طرح بوده است.

الهی بیان کرد: اکنون پنج پروژه بازآفرینی شهری شامل تکمیل خانه فرهنگ و پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی با ۵۵ درصد، بهسازی خیابان حکیم در ۲ فاز با ۱۰۰ درصد و بهسازی دبستان ستارزاده با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی دولت ضوابط تشویقی نوسازی محلات و بافت‌های ناکارآمد شهری است که مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است، سیاست‌های تشویقی که از سوی دولت سیزدهم اعلام شده بسیار می‌تواند کارساز باشد.

وی بیان کرد: این شهر خراسان شمالی با یکهزار و ۲۱۳ هکتار دارای ۱۹۰ هکتار مساحت سکونتگاه‌ غیررسمی است که مساحت آن از لحاظ جمعیتی و مساحتی، ۲۵ درصد مجموع کل مساحت شهر است.

کد خبر 1754970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha