تصمیم جنجالی فرانسه برای بازیکنان مسلمان در ماه مبارک رمضان!

فدراسیون فوتبال فرانسه از دادن استراحت به بازیکنان مسلمانان در چارچوب رقابت‌های فوتبال در ماه مبارک رمضان برای افطار خودداری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، پایگاه فرانسوی RMC  در گزارشی اعلام کرد: فدراسیون فوتبال فرانسه از اعطای استراحت به بازیکنان مسلمان در طول مسابقات در ماه مبارک رمضان برای افطار خودداری کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که فدراسیون با ارسال اطلاعیه‌ای به باشگاه‌ها، کمیته داوران و سازمان‌دهندگان بازی‌ها، تایید کرد که اجازه نمی‌دهد مسابقات برای افطاری بازیکنان مسلمان روزه دار برای نوشیدن آب یا خوردن غذا متوقف شود.

سال گذشته نیزکمیته داوران فرانسه شاهد پیام مشابهی بود، به طوری که توقف مسابقات برای اجازه دادن به بازیکنان مسلمان در حین بازی ممنوع بود.

با تشدید اختلافات پیرامون این تصمیم،«اریک بورگینی» رئیس لیگ فوتبال فرانسه، تأیید کرد که امسال هیچ دستورالعملی برای جلوگیری از هرگونه جنجال احتمالی ارسال نشده است، اما اگر بازیکنان تصمیم بگیرند خودشان مسابقات را متوقف کنند، فدراسیون سختگیر خواهد بود.

فدراسیون فوتبال فرانسه با استناد به ماده 1.1 اساسنامه خود که بیان گرایش مذهبی در طول مسابقات را ممنوع می داند، تصمیم گرفت.

 بنابراین، فرانسه از دنباله روی سیاست انگلیس و آلمان  که اجازه می دهد مسابقات را در طول ماه مبارک رمضان متوقف کنند تا مسلمانان بتوانند نوشیدنی و غذا بخورند، خودداری می کند.

کد خبر 1755009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha